سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کمبود ائمه جماعت در مساجد امریکا

گرچه جمعیت مسلمانان در امریکا در حال افزایش است، کمبودامام جماعت مساجد این کشور را با مشکل مواجه کرده است.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، جهاد ترک، امام و رئیس مدرسه اسلامی «کلرمونت» در جنوب کالیفرنیا می‌گوید: بسیاری از مهاجران مسلمان فرزندان خود را به سوی شغل‌های پزشکی، مهندسی، حقوق و تجارت ترغیب می‌کنند که این مسئله تعداد کسانی را که بتوانند (با تحصیل علوم دینی) نقش رهبری دینی را بپذیرند، کم می‌کند.

وی افزود: بسیاری از مساجد امریکا با بودجه‌های بسیار محدودی از سوی خیرین اداره می‌شوند و آن‌ها از عهده پرداخت حقوق دائم و برخورداری از خدمات یک امام جماعت برنمی‌آیند.

بنابر تحقیقات صورت گرفته در سال 2011، تنها 44 درصد امامان مساجد امریکا تمام‌وقت هستند و حقوق دریافت می‌کنند و در باقی مساجد افراد داوطلب این نقش را عهده‌دار می‌شود.

به گفته رهبران دینی مسلمانان امریکا، پیدا کردن امام جماعتی که بتواند با جوانان و نسل جدید مسلمانان متولد شده در آمریکا ارتباط خوبی برقرار کند، نیز کار بسیار دشواری است.

ادگار هوپیدا، رئیس جمعیت اسلامی شمال امریکا می‌گوید: جوانان مسلمان امریکایی به چیزی بیش از خواندن متون اسلامی نیاز دارند. مانند روحانیون دیگر ادیان، از امامان مساجد نیز انتظار می‌رود که مشاور ازدواج، مشاور جوانان، اندیشمند و جمع‌کننده کمک‌های مردمی باشد و نقش رهبر جامعه را ایفا کند.

جهاد ترک که یک مسلمان امریکایی‌الاصل 43 ساله است و به پرورش امامان امریکایی در زمینه مدیریت غیردولتی، روانشناسی، مدیریت مدنی، روابط و رسانه می‌پردازد، تاکید کرد: بیشتر امامان مساجد امریکا متولد و تحصیل‌کرده خاورمیانه هستند و در ارتباط با امریکایی‌ها مشکل دارند.

وی افزود: مسلمانان مهاجر باید بدانند که مهم نیست که از کجا آمده‌اند، مهم این است که فرزندان ما همگی مسلمانان امریکایی هستند و اگر ما نتوانیم با آن‌ها ارتباط برقرار کنیم، ارتباط نسل جدید با مسجد قطع می‌شود./Huffington Post
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.