سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کارشناس اقتصادی مطرح کرد

توسعه تعاونی‌ها با مدیریت بومی

توسعه تعاونی‌ها نیازمند اعتماد بومی است که این اعتماد بومی در شهرستان‌ها با وسعت اقتصادی کوچک امکان پذیر است.

حسین وکیلی، کارشناس اقتصادی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران با اشاره به توجه بخش تعاون در قانون اساسی گفت: این بخش بخشی است که می تواند در توسعه اقتصاد استانی نقل کلیدی داشته باشد. 

وی ادامه داد: با توجه به وسعت کوچک شرکتهای تعاونی اداره این سطح از تعاونی ها در مقیاس محلی به شیوه درست سبب توسعه اقتصاد محلی و به ویژه بخش تعاونی می شود.
 
این کارشناس اقتصادی با بیان اینکه این روش سبب اشتغال پایدار می شود، تاکید کرد: توسعه تعاونی ها نیازمند اعتماد بومی است که این اعتماد بومی در شهرستانها با وسعت اقتصادی کوچک امکان پذیر است. 

وکیلی تصریح کرد: تجمیع سرمایه به واسطه تعاونی ها سبب کنترل مهاجرتهای محیطی شده و با این تدبیر تنوع در تمام بخشهای اقتصادی به ویژه در امر تولید را شاهد هستیم. 

وی اضافه کرد: توسعه این بخش نیازمند افزایش آگاهی عمومی است تا با تقویت بخش تعاون بتوان در  راستای تعاونی پایدار اشتغال پایدار ایجاد کرد.

این کارشناس اقتصادی خاطر نشان کرد: در این زمینه استفاده از تجربه کشورهایی که در عرصه تعاونی فعال هستند و اقتصادی هماهنگ با اقتصاد ایرانی دارند می تواند اثر گذار باشد.

وکیلی در پایان گفت: تعاون برای توسعه نیازمند بومی سازی است تا در راستای تقویت اقتصاد محلی بتواند اقتصاد را از تمرکز خارج و مانع مهاجرت شود.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.