سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تفاهم نامه‌ای برای امور انسان دوستانه مبادله شد

تفاهم نامه جمهوری اسلامی ایران و دفتر ملل متحد با حضور معاون دبیر کل سازمان ملل متحد و رئیس سازمان مدیریت بحران کشور امروز صبح در وزارت کشور مبادله شد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، براساس بیانیه مشترک امضا شده بین عراقچی معاون امور حقوقی و بین المللی وزارت امورخارجه و خانم والری آموف معاون دبیر کل سازمان ملل متحد در امور دوستانه و هماهنگ کننده کمک‌های اضطراری در تاریخ 15 سپتامبر 2013 در تهران، برنامه عملی به منظور اجرایی نمودن توافقات مد نظر گرفته شده در بیانیه مذکور تنظیم شده است.

اسماعیل نجار رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در این جلسه گفت: مسئله انسان دوستانه بحث مشترکی میان همه کشورهای دنیا است و در این خصوص ایران مد نظر دارد تفاهم‌نامه‌ای برای انتقال تجارب خود با سازمان ملل متحد مبادله کند.

وی در ادامه افزود: هدف از این تفاهم نامه شامل افزایش تبادل اطلاعات مربوطه به همکاری مشترک، تسهیل انتقال دانش و تجربیات  جامعه جهانی به طرف ایرانی در مراحل مدیریت بلایای طبیعی و تشویق سازمان مدیریت بحران کشور جهت بررسی استفاده از سایت اوسوک مجازی و تعیین نقطه تماس برای تبادل اطلاعات است.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در ادامه بیان داشت: بحث هماهنگی و کمکهای اطلاعاتی و انتقال تجارب بحث حائز بسیار اهمیتی است و در این خصوص جمهوری اسلامی از نظر حوادث در دنیا در مقام ششم قرار دارد و حوادث گوناگونی را هم در پنجاه سال اخیر تجربه کرده است.

نجار در خصوص متن تفاهم نامه خاطر نشان کرد: در این تفاهم نامه تأمین نیروهای کارشناسی و تلاش جهت ارائه کمکهای فنی برای حمایت از کوشش‌های جمهوری اسلامی ایران درصورت لزوم، تقویت ظرفیت‌های خود در مقابله با بلایای طبیعی و همکاری مؤثر عملیاتی مقرر شده است.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.