سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فؤاد معصوم در مصاحبه با الشرق الاوسط؛

موضع آیت‌الله سیستانی همواره بر اساس همراهی با توافق سیاسی و قانون اساسی است/ انتخاب حیدر العبادی نقض قانون اساسی نبود

رئیس جمهوری عراق در مصاحبه‌ای مطبوعاتی با اشاره به اینکه موضع مرجعیت دینی همواره بر اساس همراهی با توافق سیاسی و قانون اساسی است تاکید کرد انتخاب حیدر العبادی به عنوان نخست وزیر نقض قانون اساسی نبود.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران؛"فؤاد معصوم" در مصاحبه با روزنامه الشرق الاوسط با اشاره به اینکه پس از مراسم تحلیف در پارلمان، و از روز اول نامزدی "نوری المالکی" برای پست نخست وزیری عراق آماده بود، گفت: اما با این وجود به کسب نظرات دیگران هم پرداختم و دایره رایزنی‌ها خود را بر اساس موضع مرجعیت دینی گسترش دادم.

وی در ادامه با بیان اینکه مرجعیت دینی عراق همواره با توافق و پایبندی به قانون اساسی همراه بوده است، گفت: هنگامی‌که گروه‌های سیاسی به توافق دست یافتند، تصمیم انتخاب "حیدر العبادی" را به عنوان مامور تشکیل دولت جدید عراق اتخاذ کردم.

رئیس جمهوری عراق در بخش دیگری از مصاحبه خود گفت: "نوری المالکی" از موضع خود برای تمدید ریاست خود بر شورای وزیران دفاع کرد و این حق اوست اما این قبل از تصمیمی بود که ما بر اساس آن "حیدر العبادی" را انتخاب کردیم؛ این اقدام گام خوبی برای حفاظت از توافق سیاسی بود که بر اساس آن روند سیاسی در عراق شکل می‌گرفت. من معتقدم این اقدام نقض قانون اساسی نبود.

"فؤاد معصوم" همچنین با تاکید بر اینکه ارتباط من با "نوری المالکی" به اوایل دهه نود میلادی بازمی‌گردد، افزود: پس از بیانیه‌ رهبر ائتلاف دولت قانون در حمایت از انتخاب "حیدر العبادی" به عنوان نخست وزیر این اقدام را به وی تبریک گفتم.

انتهای پیام//
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.