سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تابش در نشست خبری مطرح کرد

برگزاری کنفرانس محیط زیست با حضور پارلمان‌های آسیایی در تهران/ بررسی معضل گرد و غبار در این کنفرانس

رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس از برگزاری هفدهمین مجمع عمومی کنفرانس نمایندگان حوزه آسیا اقیانوسیه پیرامون محیط زیست و توسعه خبر داد و گفت: تاکنون 12 کشور برای حضور در این اجلاس اعلام آمادگی کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، محمدرضا تابش در نشست خبری به تشریح هفدهمین مجمع عمومی کنفرانس نمایندگان کشورهای حوزه آسیا- اقیانوسیه پیرامون محیط زیست و توسعه پرداخت.
 
وی افزود: این اجلاس از شنبه هفته آینده به مدت سه روز یعنی روزهای شنبه، یکشنبه و دوشنبه( یکم و دوم و سوم شهریور) در تهران برگزار می‌شود.  
 
وی افزود: تاکنون کشورهای سریلانکا، مالزی، کره، چین، اندونزی، هند، فیلیپین، تایلند، مغلستان، نپال، مالدیو و جزایر سلیمان برای شرکت در این نشست اعلام آمادگی کرده‌اند.  
 
دبیر کل هفدهمین مجمع عمومی کنفرانس نماینده حوزه کشورهای آسیا اقیانوسیه پیرامون محیط زیست و توسعه تصریح کرد: هم چنین نمایندگانی از صندوق جمعیت برنامه توسعه سازمان ملل متحد و چند سازمان بین‌المللی از کشورهای فرانسه و انگلیس برای حضور در این کنفرانس اعلام آمادگی کرده‌اند.  
 
رئیس کمیته محیط زیست مجلس تصریح کرد: به منظور برگزاری هر چه سریعتر این اجلاس پیش از این با نمایندگانی از سازمان حفاظت از محیط زیست، وزارتخانه‌های نفت، امور خارجه، صنعت و معدن و تجارت و جهاد کشاورزی جلساتی برگزار کردیم.
 
نماینده اردکان در مجلس اظهار داشت: هم چنین کمیته‌ اجرایی نیز زیر نظر معاون اجرایی رئیس‌ مجلس و با حضور مدیران کل مجلس شورای اسلامی به منظور بررسی هر چه بهتر این اجلاس تشکیل شده است.  
 
تابش با بیان این که مجمع عمومی کنفرانس نمایندگان کشورهای حوزه آسیا اقیانوسیه با حضور 46 کشور تشکیل شده است گفت: اولین اجلاس این مجمع سال 1993 همزمان با اولین سالگرد تشکیل اجلاس ریو (اجلاس مسائل محیط زیست) توسط پارلمان کره جنوبی پیشنهاد و تصویب شد و مقر این مجمع نیز در کره جنوبی قرار دارد.  
 
وی هم چنین تصریح کرد: در این اجلاس در مورد آپاراتید علمی و ممانعت کشورهای غربی از عدم دسترسی دانشمندان غیرعربی به آخرین یافته‌های علمی اعتراض خواهد شد.  
 
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات ادامه داد: هم چنین در این اجلاس ایجاد رفاه مورد تاکید قرار گرفته و به رعایت اخلاق زیست‌محیطی نیز توجه خواهد شد.  
 
تابش با بیان این که اجلاس مذکور با ریاست علی لاریجانی آغاز خواهد شد افزود: بازدید از مرکز ایران شناسی، گیاه شناسی، پارک پردیسان و ساختمان قدیم مجلس از جمله برنامه‌هایی است که برای مهمانان در نظر گرفته شده است.  
 
رئیس فراکسیون محیط زیست تصریح کرد: هم چنین نهادهای بین‌المللی آخرین وضعیت محیط زیست را در این اجلاس تشریح خواهند کرد و بحران‌های منطقه‌ای و جهانی بررسی خواهد شد.
 
تابش تصریح کرد: از جمله موضوعات مورد بحث مسئله گرد و غبار است و هم چنین بحث جنگ که منجر به تخریب زیست محیطی می‌شود.

انتهای پیام/
برچسب ها: فراکسیون ، محیط ، زیست
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.