سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گزارش باشگاه خبرنگاران از آتش‌سوزی جنگل‌های ایلام؛

اینبار قرعه به نام جنگل‌ها و مراتع کبیرکوه افتاد

بخش گسترده ای از جنگل های کبیرکوه شهرستان آبدانان از توابع استان ایلام بار دیگر طعمه حریق شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ایلام بخش گسترده ای از جنگل های کبیرکوه شهرستان آبدانان از توابع استان ایلام بار دیگر طعمه حریق شد.معاون فرماندار شهرستان آبدانان با اعلام این خبر گفت: این حادثه اواخر شب گذشته به وقوع پیوسته و بر اساس نظر ابتدایی کارشناسان علت این حادثه سهل انگاری برخی افراد هنگام روشن کردن آتش و اطمینان حاصل نکردن از خاموشی کامل آن دلیل این آتش سوزی بوده است.

"سید یارالله سیدی" با اشاره به تلاش گروه های مردمی برای خاموش کردن این آتش سوزی افزود: به محض اطلاع از وقوع آتش در جنگل های منطقه با هماهنگی مدیریت بحران استان بخشی از اداره های شهرستان به صورت آماده باش درآمده و راهی منطقه آتش گرفته شدند.

وی ادامه داد: آتش سوزی در منطقه ای بسیار سخت گذر رخ داده و این مسئله باعث تأخیر در رسیدن نیروهای مردمی و مأموران برای اطفاء حریق شده است.

معاون فرماندار آبدانان تاکید کرد: شمار زیادی از درختان بلوط ، مراتع و خزندگان در اثر این آتش سوزی از بین رفته اند و تلاش برای کسب آمار دقیق این خسارت از سوی کارشناسان ادامه دارد.

سیدی یادآور شد: بیشتر آتش سوزی ها به دلیل بی احتیاطی و ناآگاهی مردم رخ می دهد. وی اضافه کرد: امکانات این شهرستان در زمینه اطفاء آتش سوزی در مواقع بروز بحران مناسب نیست و باید هرچه سریع تر تجهیزات مورد نیاز در این خصوص تامین شود.

معاون فرماندار آبدانان بیان کرد: منطقه حفاظت شده کبیرکوه با یک هزار و 665 هکتار گستره به دلیل پوشش غنی مرتع و وزش بادهای متعدد همواره در معرض آتش سوزی قرار داشته و به دلیل سخت گذر بودن و فاصله زیاد تا شهر، امدادرسانی در این مناطق با دشواری روبروست.
 
 انتهای پیام/ش
برچسب ها: آتش سوزی ، جنگل ، کبیرکوه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.