سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آیت‌الله مجتهد شبستری در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

انقلاب اسلامی یکی از ثمرات پربار عاشوراست/پای‌فشاری بر عدم برگزاری مراسم عاشورا سخن و امر بیهوده‌ای است

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: مراسم‌های آمیخته با خرافات و قمه‌زنی قطعاً مثمرثمر نیست و بدون هیچ‌گونه بازدهی فرهنگی است و باید هر چه زودتر از فرهنگ جامعه زدوده‌ شود اما پای فشاری بر عدم برگزاری مراسم عاشورا سخن و امر بیهوده‌ای است.

آیت‌الله محسن مجتهد شبستری" در گفتگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، درباره اظهارات اخیر "نجفقلی حبیبی" عضو حزب منحله مشارکت درباره عدم بازدهی فرهنگی واقعه عاشورا در کشور با وجود هزینه‌های زیاد برگزاری آن اظهار داشت: یکی از ثمرات پربار واقعه عاشورا وقوع انقلاب اسلامی است و ما از همان ابتدا نهضت خود را بر پایه نهضت حسینی بنا نهاده‌ایم.
 
عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: انقلاب‌هایی که در دنیای اسلام تاکنون به ثمر نشسته‌اند الهام گرفته از همین نهضت‌ عاشورایی هستند.
 
وی گفت: مراسم‌های آمیخته با خرافات و قمه‌زنی قطعاً مثمرثمر نیست و بدون هیچ‌گونه بازدهی فرهنگی است و باید هر چه زودتر از فرهنگ جامعه زدوده‌ شود اما پای فشاری بر عدم برگزاری مراسم عاشورا سخن و امر بیهوده‌ای است.
 
نماینده مردم تبریز در مجلس خبرنگان خاطرنشان کرد: آثار فرهنگی نهضت عاشورا و برپایی مراسم‌های مختلف به مناسبت عزای سید سالار شهیدان بسیار گسترده و مثبت است.

گفتنی است ، نجفقلی حبیبی عضو حزب منحله مشارکت در برنامه دیروز امروز فردا در تشریح لزوم توجه به تاثیرگذاری فرهنگی بودجه حکومت و نهادهای مدنی با بیان این مطلب که نباید به گونه‌ای عمل کرد که جوان اعتقادش از ما سلب شود، گفت: جوان می‌داند اسلام درست است. شما سالانه برای بعضی چیزها چقدر خرج می‌کنید؟ در همین ایام عاشورا چقدر پول‌ها خرج می‌شود بازده فرهنگی‌اش چقدراست؟ دو شب گریه می‌کنند و بعد می‌روند.(اینجا)

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.