سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یاراحمدی:

حج ظرفیت عظیمی برای تبیین توانمندی های قرآنی ایران است

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف گفت : اعزام قاریان ایرانی به مراسم حج فرصت مناسبی برای تبیین توانمندی های قرآنی جمهوری اسلامی ایران است .

 به گزارش  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، از روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه  ولی یاراحمدی رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف در نشست توجیهی - آموزشی کاروان قرآنی اعزامی به حج تمتع اظهار داشت : حضور قاریان ممتاز ایرانی در مراسم حج به عنوان نماینده جامعه قرآنی ایران ، یک مأموریت ساده نیست ، بلکه یک مأموریت از طرف جامعه قرآنی کشورمان است که می تواند در مبارزه با جریان های تکفیری وهابی موثر باشد . 

وی در این نشست با اشاره به برگزاری 455 محفل قرآنی در ایام ماه مبارک رمضان با حضور قاریان ایرانی و مصری در کشورمان خاطرنشان کرد : قاریان ایرانی نه تنها دست کمی از قاریان مصری ندارند ، بلکه رقا بت تنگاتنگی هم با آنها دارند . 

یاراحمدی خطاب به قاریان اعزامی خاطر نشان کرد : رفتن شما به این سفر یک مأموریت است که باید بدانید که حضور شما در مبارزه و پیروزی بر افکار پوسیده وهابی ها چقدر می تواند موثر باشد .  
رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف در بخش دیگری به واکنش دولت و رسانه های مصری در مورد سفر قاریان آن کشور به جمهوری اسلامی اشاره کرد و گفت : متأسفانه فشارهای زیادی به قاریانی که به ایران سفر می کنند از سوی دستگاه های دولتی مصر وارد می شود . 

یاراحمدی در این ارتباط به قرائت بخش هایی از مطالب یک روزنامه رسمی در مصر در مورد حضور 9 تن از قاریان مصری پرداخت و گفت : این اقدام رسانه های مصر از لحاظ مذهبی و قرآنی هیچ توجیهی ندارد . 

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف گفت : قاریان مصری با اینکه می دانند مورد تعرض و محکومیت دولت مصر قرار می گیرند ، اما با عشق و علاقه به ایران می آیند و نه به خاطر مسائل مادی ، بلکه ایران را از صمیم قلب قبول دارند . 

وی استفاده از تجربیات اساتید در این سفر را به افراد اعزامی یادآور شد و افزود : کاروان قرآنی اعزامی به این سفر می تواند نوعی نمایش وحدت و دوستی باشد . 

یاراحمدی در پایان تأکید کرد : باید ضوابط و قواعد لازم در این سفر قرآنی رعایت شود و این کاروان بتواند 

منعکس کننده گزارش های مثبت و تجربیاتی گرانبها برای سال های آینده باشد .

انتهای پیام/
برچسب ها: حج ، توانمندی ، قرآنی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.