سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شیراز/

تهیه نخستین بسته خدمت الکترونیکی خانوار

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: نخستین بسته خدمت الکترونیکی در پرونده الکترونیک خانوار با امکان ارائه مراقبت‌های فعال و هوشمند در مقطع پیش از بارداری و بارداری تهیه‌ شده که منطبق با اهداف برنامه پزشک خانواده است.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی این شهر محسن مقدمی اظهار داشت: پرونده الکترونیک خانوار، یکی از راهکارهای وزارت بهداشت برای ثبت صحیح و یکسان داده‌ها، امکان پایش به روز مراقبت‌ها، اصلاح نظام ارجاع و پیگیری موارد پر خطر در نظام بهداشتی درمانی کشور است.

وی افزود: در حال حاضر اجرای این برنامه و تکمیل آن در پنج فاز پیش‌بینی‌ شده که نخستین فاز شامل ثبت الکترونیک فرم مراقبت مادران در مراکز بهداشتی درمانی شهری، روستایی، پایگاه‌های بهداشتی درمانی و خانه‌های بهداشتی است که زیرساخت مناسب شبکه‌ای برای ارائه خدمت را دارند.

وی اضافه کرد: فاز دوم نیز شامل اتصال برنامه به‌ نظام ارجاع و پیگیری، فاز سوم اصلاح نظام پرداخت تیم ارائه‌دهنده خدمت، فاز چهارم ثبت الکترونیک فرم‌ها در مراکز خصوصی ارائه دهنده خدمت از جمله مطب‌ها و کلینیک‌ها و در نهایت فاز پنجم اتصال پرونده مراقبت مادر باردار به پرونده ثبت زایمان در بیمارستان است.

مقدمی بیان کرد: مراکز بهداشت و درمان شهدای انقلاب و شهدای والفجر شهرستان شیراز، شبکه‌های بهداشت و درمان اقلید و زرقان اجرای فاز یک این برنامه را به عنوان پایلوت بر عهده‌دارند و بر همین اساس 60 نفر از کارشناسان ستادی و پزشکان درگیر در برنامه پزشک خانواده این مراکز در نشستی آموزشی با چگونگی اجرای فاز یک این برنامه آشنا شدند.

وی گفت: معاون دفتر سلامت خانواده و جمعیت وزارت بهداشت، ریاست اداره سلامت مادران وزارت بهداشت، مسئول راه‌اندازی پرونده الکترونیک پزشک خانواده کشور، کارشناسان مسئول راه‌اندازی پرونده الکترونیک پزشک خانواده کشور و کارشناس اداره سلامت مادران وزارت بهداشت با حضور در این نشست، آموزش‌های لازم را در زمینه سیاست‌گذاری‌های اجرای این برنامه و نیز شیوه تکمیل پرونده الکترونیک سلامت مادران ارائه دادند.

انتهای پیام/م
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.