سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدير كل دفتر ارزيابی فناوری و تدوين استاندارد و تعرفه سلامت خبر داد:

ضرورت اجماع کارشناسان و مسئولان سازمان‌های بیمه گر برای رسیدن به سیستم یکپارچه بیمه

اولیایی منش گفت: وقت این است که دلسوزان نظام سلامت و مسئولان سازمان‌های بیمه گر در جمع های کارشناسی به نحوه ادغام سازمان های بیمه بیندیشند.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران و به نقل از وب دا؛ مدير كل دفتر ارزيابي فناوری و تدوين استاندارد و تعرفه سلامت شب گذشته در برنامه نبض با تاکید بر ضرورت رسیدن به یک اتفاق نظر برای تجمیع منابع مالی، صندوق های بیمه و رسیدن به سیستم یکپارچه بیمه اعلام کرد: در این زمینه کشورهای متعددی موفق شده‌اند و می‌توانند الگوی خوبی برای کشور ما باشند.

به گفته دکتر علیرضا اولیایی منش کشور ترکیه اصلاحاتی را از سال 1992 شروع کرده و به جهش بزرگی در نظام سلامت دست یافته است.

وی با اشاره به این که در این کشور در دو حوزه ارائه خدمت و منابع مالی و بیمه ای جهش بزرگ در حوزه سلامت اتفاق افتاد، افزود: به طوری که تمامی صندوق‌های بیمه در این کشور ادغام شد.

اولیایی منش تاکید کرد: زمان آن فرا رسیده است که دلسوزان نظام سلامت و مسئولان سازمان های بیمه گر در جمع های کارشناسی به نحوه ادغام سازمان‌های بیمه بیندیشند و مسیرهای واسطه ای را برای رسیدن به این هدف مهم مشخص کنند.

به گفته مدير كل دفتر ارزيابي فناوري و تدوين استاندارد و تعرفه سلامت عملکرد های نظام سلامت ارائه خدمات، تولیت و تولید منابع است. تولید منابع نادرست تمام عملکردهای نظام سلامت و حتی درون سازمان های بیمه گر را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

وی با اشاره به این که وقتی ما تجمیع منابع نداشته باشیم، بیمار در معرض خطر بیشتری قرار خواهد گرفت، تصریح کرد: به علاوه در این شرایط قدرت سازمان های بیمه گر که تقسیم شده و تکه تکه هستند، کاهش می یابد.

اولیایی منش در ادامه با بیان این که یک سازمان قوی منسجم می تواند از حقوق بیمار بهتر دفاع کرده و وکیل مدافع واقعی بیمار شود، خاطرنشان کرد: در حال حاضر سازمان های بیمه گر این انسجام را ندارند. این در حالی است که وزارت بهداشت در حوزه ارائه خدمت اصلاحاتی را باید آغاز می کرد که این اقدام انجام شد. به طوری که طرح تحول نظام سلامت مقدمه ای برای تمام این اصلاحات است که سالها منتظر وقوع آن بودیم. 

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.