سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/

خريدهزار دستگاه آمبولانس جديد براي جايگزيني آمبولانس هاي فرسوده

رییس مرکز حوادث و فوریتهای پزشکی کشور گفت: هزار دستگاه آمبولانس جدید برای جایگزینی آمبولانس های فرسوده ، خریداری شده است .

دکتر امین صابری در گفتگوبا خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد؛بابیان اینکه هم اکنون 40درصد از ناوگان آمبولانس های کشور فرسوده است افزود: آمبولانس های خریداری شده از نیمه دوم سال جاری با توجه به نیاز مراکز توزیع و جایگزین آمبولانس های فرسوده می شوند.
وی با اشاره به اینکه 14 پایگاه امداد هوایی در چهارده منطقه کشور با هدف ارتقاء سطح خدمات پیش بیمارستانی راه اندازی شده است گفت: ‌براساس گزارش های دریافتی از زمان راه اندازی این پایگاه ها 38ماموریت امداد هوایی در کشور انجام و موجب نجات جان 77 نفر از هموطنان شده است.
رییس مرکز حوادث و فوریتهای پزشکی گفت: هم اکنون 14 هزار نیروی عملیاتی در بیش از دو هزار پایگاه اورژانس 115جاده ای و شهری به شهروندان خدمات ارائه می دهند .
وی افزود: ‌علاوه بر حفاظت از تجهیزات مراکز فوریتهای پزشکی، ارتقاء سطح علمی تکنسین های فوریتهای پزشکی از ضروریات است .
معاون آموزش و پژوهش مرکز حوادث و فوریتهای پزشکی کشور گفت: ‌سالانه بیش از 1500دانشجو در رشته فوریتهای پزشکی در کشور دانش آموخته می شوند.
دکتر رضوانی نیا افزود: در سال 84 فقط چهار دانشگاه علوم پزشکی کشور در رشته فوریت های پزشکی دانشجو پذیرش می کردند که این تعداد هم اکنون به 52دانشگاه در مقطع کاردانی و 40دانشگاه در مقطع کارشناسی ناپیوسته افزایش یافته است.
وی خاطر نشان کرد:‌ هم اکنون رشته کارشناسی ارشد پرستاری اورژانس در کشور راه اندازی و کوریکولوم رشته فوریت های پزشکی نیز نوشته شده است که پس از تایید در شورای گسترش دانشجو می پذیرد و مقطع phd رشته مدیریت بحران نیز راه اندازی شده است .
انتهای پیام//
برچسب ها: آمبولانس ، فرسوده ، پزشکی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.