علیرضا جهانگیریان، رییس سازمان هواپیمایی کشور در گفتگو با
خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه بازخوانی اطلاعات پرواز جعبه سیاه هواپیمای آنتونوف 140 آغاز شده و تا چند روز آینده به پایان میرسد، گفت: بازخوانی اطلاعات پرواز از جعبه سیاه 17 الی 18 ساعت به طول میانجامد.
وی در ادامه افزود: اطلاعات استخراج شده باید در کمیسیون سوانح بررسی و نتایج آن در آیندهای نزدیک اعلام میشود.
رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با اشاره به اینکه 10 فروند هواپیمای آنتونوف 140 تولید شده است، گفت: 7 فروند از این هواپیما باقی مانده که به دستور رئیس جمهور اجازه پرواز ندارند.
جهانگیریان در ادامه افزود: دو فروند از 10 فروند هواپیمای تولید شده به دلیل سوانحی که داشته یکی از آنها از رده خارج شده و یا دیگری اجازه پرواز ندارد و روی زمین به صورت آزمایشی فعالیت میکند.
رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه شرکت سپاهان 4 نوع از این هواپیما دارد، گفت: دو فروند از این هواپیما به دلیل نداشتن قطعه زمینگیر شده و دو فروند دیگر عملیاتی شده که یکی از آنها در سانحه چند روز گذشته سقوط کرد و یک فروند دیگر باقی مانده است.
وی در ادامه افزود: مدیرعامل شرکت سپاهان برای پاسخگویی به سوالات احضار شده است، ولی بحثهای اصلی زمانی صورت میگیرد که اطلاعات از جعبه سیاه استخراج شود و در کمیسیون سوانح مطرح شود.
جهانگیریان در ادامه با اشاره به اینکه از کار افتادن یکی از موتورهای هواپیما میتواند یکی از علتهای اصلی سقوط هواپیما باشد، گفت: کم بودن ارتفاع و مقصر بودن خلبان در عدم کنترل هواپیما از دیگر دلایل اصلی سقوط هواپیما به شمار میرود که در حال بررسی آن هستیم.
رئیس سازمان هواپیمایی کشوری در ادامه خاطر نشان کرد: تمامی هواپیماها از جمله آنتونوف 140 به گونهای طراحی شده که در صورت از کار افتادن یکی از موتورها هواپیما قادر به پرواز و یا نشستن باشد.
انتهای پیام/
خیلی زشته که تقصیر و بندازیم گردن کسی که دستش از دنیا کوتاهه و نمی تونه از خودش دفاع کنه!
بترسیم از روزی که پرده ها کنار میره و همه مون در محضرپروردگار حاضر میشیم!
بنده خدا خلبان....
باز هم همه تقصیر ها افتاد گردن خلبان....
اگر الان زنده بود میشد اسطوره......
حالا که سقوط کرده بهش میگن آنتونوف !!!!!
چند نفر انسان بيگناه از بين رفتند .
و باز هم خلبانان زبده مقصر هستند !!!!!
خوبه نمیگید اون آقایی که از هواپیما پریده بیرون مقصره!
مسئله تقصیر را گردن چه کسی بیاندازیم موضوع جدیدی نیست. پاسخ این سوال بسیار اهمیت دارد که تا کی باید ملت عزیز و بیگناه ایران اسلامی تاوان زیاده خواهی سرمایه گذاران محترم را بدهد. اگر اصول فنی و استاندارها رعایت شوند اینگونه سوانح چه در جاده ها و چه در آسمان رخ نمیدهد. اگر نمیتوانیم به استاندارها به هر دلیلی برسیم نباید جان مردم را در میدان آزمون و خطای خود قرار دهیم. خانواده های بسیاری داغدار شده اند که به همه آنها تسلیت گفته از خدا میخواهیم که دیگر شاهد چنین اتفاقات دردناکی نباشیم.
کی بهتر از خلبان!!!!
من نبودم تقصیر آستینم بود.
خب مرد مومن که حقوق یک ماهت اندازه دو سال سگ دو زدن من و خونواده ام هست علت از کار افتادن موتور چی بوده؟