سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رییس سازمان هواپیمایی کشور در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

مقصر بودن خلبان می‌تواند از دیگر دلایل سقوط آنتونوف باشد / احضار مدیرعامل شرکت سپاهان

جهانگیریان گفت: کم بودن ارتفاع و مقصر بودن خلبان در عدم کنترل هواپیما از دیگر دلایل اصلی سقوط هواپیما به شمار می‌رود که در حال بررسی آن هستیم.

علیرضا جهانگیریان، رییس سازمان هواپیمایی کشور در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه بازخوانی اطلاعات پرواز جعبه سیاه هواپیمای آنتونوف 140 آغاز شده و تا چند روز آینده به پایان می‌رسد، گفت: بازخوانی اطلاعات پرواز از جعبه سیاه 17 الی 18 ساعت به طول می‌انجامد.
 
وی در ادامه افزود: اطلاعات استخراج شده باید در کمیسیون سوانح بررسی و نتایج آن در آینده‌ای نزدیک اعلام می‌شود.
 
رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با اشاره به اینکه 10 فروند هواپیمای آنتونوف 140 تولید شده است، گفت: 7 فروند از این هواپیما باقی مانده که به دستور رئیس جمهور اجازه پرواز ندارند.
 
جهانگیریان در ادامه افزود: دو فروند از 10 فروند هواپیمای تولید شده به دلیل سوانحی که داشته یکی از آنها از رده خارج شده و یا دیگری اجازه پرواز ندارد و روی زمین به صورت آزمایشی فعالیت می‌کند.
 
رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه شرکت سپاهان 4 نوع از این هواپیما دارد، گفت: دو فروند از این هواپیما به دلیل نداشتن قطعه زمین‌گیر شده و دو فروند دیگر عملیاتی شده که یکی از آنها در سانحه چند روز گذشته سقوط کرد و یک فروند دیگر باقی مانده است.
 
وی در ادامه افزود: مدیرعامل شرکت سپاهان برای پاسخگویی به سوالات احضار شده است، ولی بحث‌های اصلی زمانی صورت می‌گیرد که اطلاعات از جعبه سیاه استخراج شود و در کمیسیون سوانح مطرح شود.
 
جهانگیریان در ادامه با اشاره به اینکه از کار افتادن یکی از موتورهای هواپیما می‌تواند یکی از علت‌های اصلی سقوط هواپیما باشد، گفت: کم بودن ارتفاع و مقصر بودن خلبان در عدم کنترل هواپیما از دیگر دلایل اصلی سقوط هواپیما به شمار می‌رود که در حال بررسی آن هستیم.
 
رئیس سازمان هواپیمایی کشوری در ادامه خاطر نشان کرد: تمامی هواپیماها از جمله آنتونوف 140 به گونه‌ای طراحی شده که در صورت از کار افتادن یکی از موتورها هواپیما قادر به پرواز و یا نشستن باشد.
 
انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۰
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۲:۵۳ ۰۷ مهر ۱۳۹۳
واقعا خجالت آوره!
خیلی زشته که تقصیر و بندازیم گردن کسی که دستش از دنیا کوتاهه و نمی تونه از خودش دفاع کنه!
بترسیم از روزی که پرده ها کنار میره و همه مون در محضرپروردگار حاضر میشیم!
جمعه
۲۱:۴۳ ۲۸ مرداد ۱۳۹۳
مقصر مسافر هستند كه در حال پرواز يا با هم صحبت مي كردند يا خواب بودند .
ناشناس
۱۳:۰۱ ۲۶ مرداد ۱۳۹۳
كاملا خلبان مقصره و شايد عمدا اين كار رو كرده.وگرنه اين هواپيما از فوكر و بوئينگ خيلي بهتر بوده فقط چشمشون زدند كه از 8 فروند 6 فروندش زمينگير شدند و دو فروند هم ساقط.
ناشناس
۱۲:۳۱ ۲۶ مرداد ۱۳۹۳
فکر کیف لب تاپ ات بودی بجاش یه مسافر نجات میدادی.
حسن
۱۲:۲۶ ۲۶ مرداد ۱۳۹۳
اره الان خلبان نیست که از خودش دفاع کنه بگید خلبان مقصره
فرزاد
۱۲:۱۳ ۲۶ مرداد ۱۳۹۳
بد بخت خلبان بايد يكي رو مقصر اعلام كنيد تو همين سايت اعلام كرديد كه خلبان از قبل هشدار داده بود
ورشا
۱۲:۰۸ ۲۶ مرداد ۱۳۹۳
ماشالا پرونده درخشانی داره این هواپیما.

بنده خدا خلبان....
باز هم همه تقصیر ها افتاد گردن خلبان....
اگر الان زنده بود میشد اسطوره......
فرهاد
۱۱:۳۴ ۲۶ مرداد ۱۳۹۳
پس با این حساب مقصر خلبان است؟کسی نیست بگه این مدل هواپیما ذاتا مشکل داشته...چرا این هواپیما در گرما نمیتونست پرواز کنه و فقط اول صبح پرواز میکرد.بهتره به اینا رسیدگی بشه نه اینکه کاسه کوزه ها سر خلبان ماهری مثل کاپیتان ایزد پناه بشکنه.
داماد
۱۱:۲۴ ۲۶ مرداد ۱۳۹۳
100%دولت قبلی مقصر است.
رضا
۱۱:۱۲ ۲۶ مرداد ۱۳۹۳
جالبه همیشه تو ایران مقصر خلبان هست
ناشناس
۱۱:۰۰ ۲۶ مرداد ۱۳۹۳
آنتونوف نه..ایران 140...چرا دستاورد ملی رو جعل می کنید.
حالا که سقوط کرده بهش میگن آنتونوف !!!!!
آرمن
۱۰:۵۳ ۲۶ مرداد ۱۳۹۳
باز هم مثل هميشه !!!
چند نفر انسان بيگناه از بين رفتند .
و باز هم خلبانان زبده مقصر هستند !!!!!
رضوی
۱۰:۴۸ ۲۶ مرداد ۱۳۹۳
این خلبان که یکی از باسابقه ها و از خلبانان جنگده بوده میشه یعنی کم تجربگی کرده باشه ؟
خوبه نمیگید اون آقایی که از هواپیما پریده بیرون مقصره!
ایرانی
۱۰:۳۷ ۲۶ مرداد ۱۳۹۳
لعنت به شما که خلبان ای که معلم اموزش این هواپیما بوده رو مقصر در میارید.متاسفم برای شماها که منافع خود رو به خون مردم ترجیح میدهید.
مختار
۰۹:۵۹ ۲۶ مرداد ۱۳۹۳
اگر هواپیما بدون خلبان بود مقصر که بود
حمیدرضا میرکیانی
۰۹:۴۸ ۲۶ مرداد ۱۳۹۳
سلام
مسئله تقصیر را گردن چه کسی بیاندازیم موضوع جدیدی نیست. پاسخ این سوال بسیار اهمیت دارد که تا کی باید ملت عزیز و بیگناه ایران اسلامی تاوان زیاده خواهی سرمایه گذاران محترم را بدهد. اگر اصول فنی و استاندارها رعایت شوند اینگونه سوانح چه در جاده ها و چه در آسمان رخ نمیدهد. اگر نمیتوانیم به استاندارها به هر دلیلی برسیم نباید جان مردم را در میدان آزمون و خطای خود قرار دهیم. خانواده های بسیاری داغدار شده اند که به همه آنها تسلیت گفته از خدا میخواهیم که دیگر شاهد چنین اتفاقات دردناکی نباشیم.
حسین
۰۹:۳۹ ۲۶ مرداد ۱۳۹۳
دنبال مقصر
کی بهتر از خلبان!!!!
من نبودم تقصیر آستینم بود.
reza
۰۹:۳۴ ۲۶ مرداد ۱۳۹۳
آره دیگه حالا تقصیرو بندازین خلبان که نیستش . موضوع حل شد تموم شد رفت . خلبان مقصره .هواپیما خیلی سالم بوده
ناشناس
۰۹:۱۸ ۲۶ مرداد ۱۳۹۳
با تشکر از رئیس سازمان تا بحال کسی متوجه این موضوع نشده بود که شاید موتورش از کار افتاده ؟جالبه کل ایران این موضوع رو زمان سقوط هواپیما فهمیده بودن.این رئیس الان فهمیده مسخرست
طهرانی
۰۹:۰۰ ۲۶ مرداد ۱۳۹۳
نه خدایی به این همه هوش و ذکاوت باید احسنت گفت ما فکر کردی تموم شدن بنزین هواپیما یا سبقت غیر مجاز علت سقوط بوده.
خب مرد مومن که حقوق یک ماهت اندازه دو سال سگ دو زدن من و خونواده ام هست علت از کار افتادن موتور چی بوده؟