سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بیانیه وزارت دفاع انگلیس در خصوص بحران عراق

وزارت دفاع انگلیس طی یک نشست با محوریت بحران عراق، موضوعات مختلف از جمله کمک نظامی به این کشور را مورد بررسی قرار داد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران؛ به نقل از وب‌سایت دولت انگلیس، وزارت دفاع انگلیس طی یک نشست با محوریت بحران عراق، موضوعات مختلف از جمله کمک نظامی به این کشور را مورد بررسی قرار داد.


در قسمتی از بیانیه‌ای که در این جلسه به تصویب رسید آمده است، "رسیدگی به شرایط وخامت‌بار مردم شمال عراق اولویت اصلی دولت انگلیس است. هم اکنون بیش از 450 هزار نفر از مردم این مناطق آواره شده‌اند و مقامات انگلیس نیز در حال بررسی شرایط برای ارسال کمک‌های بشردوستانه بیشتر به مردم این مناطق هستند."


در ادامه این بیانیه آمده است، "ما همچنین باید اطمینان حاصل کنیم که نیروهای پیشمرگه توانایی لازم را برای جلوگیری از پیشروی تروریست‌های داعش دارند. ما به وضوح بیان کرده‌ایم که در صورت ارائه هرگونه درخواست از سوی نیروهای دولتی عراق و همچنین مبارزان اقلیم کردستان، به گرمی به آن‌ها پاسخ خواهیم داد. هم اکنون نیز کشورهای دیگر را برای ارسال کمک به این مناطق، مورد حمایت لجیستیک خود قرار می‌دهیم."


این بیانیه همچنین می‌افزاید، "ما با سازمان‌های تحت حمایت سازمان ملل برای جلوگیری از جریان کمک‌های مالی به داعش و استخدام نیروهای جدید توسط این گروه تروریستی همکاری می کنیم. این موضوعات را طی جلسه آینده خود با شورای امنیت سازمان ملل نیز مطرح خواهیم کرد."



انتهای پیام/
برچسب ها: انگلیس ، عراق ، وزارت ، دفاع
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.