سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون وزير:

اختصاص 47 درصد اعتبارات وزارت راه به شبکه ريلي کشور

معاون وزير راه و شهرسازي گفت: بيش از 47 درصد اعتبارات وزارت راه و شهرسازي به ساخت و توسعه راه‌آهن اختصاص‌يافته است.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران نصر آزاداني  در مراسم  آغاز ساخت طرح ريلي سنگ بست – دوغارون  به عنوان اولين طرح ريلي امسال کشور بدون اشاره به ميزان اين اعتبارات افزود: بيش از هشت هزار کيلومتر شبکه در دست ساخت و چهار هزار  و 700 کيلومتر در حال اجرا داريم که بيش از  75 درصد پيشرفت دارد.

او گفت : بيش از سه هزار شبکه ريلي  نيز در دست مطالعات  و حدود 10  هزار کيلومتر طرح مصوب داريم.

معاون وزير راه و شهرسازي گفت: توسعه حمل‌ و نقل ريلي از اهداف کلان نظام اسلامي است  و  دولت  و  مجلس به توسعه ريلي کشور توجه خاصي دارند.

 نصرآزاداني با بيان اين که  منطقه شرق کشور کمتر از شبکه ريلي برخوردار است و  با توجه به  وجود گمرک دغارون يکي از فعال‌ترين گمرکات کشور محسوب مي‌شود افزود: پروژه ريلي سنگ بست – دوغارون به طول 200کيلومتر ، در سال 89 مطالعات طراحي آن  شروع و در سال  91مصوب  شد  تا مرد م منطقه به شبکه ريلي دست پيدا کنند.

او گفت: ساخت  قطعه اول آن اين طرح  ريلي  به طول44 کيلومتر با اعتبار36 ميليارد تومان آغاز شد که هم اکنون هفت ميليارد تومان اعتبار آن به ‌طور  100 درصد و  سه ميليارد تومان نيز از ماده 180  به پروژه تخصيص‌يافته است و  بقيه با تأمين اعتبارات به ‌موازات عمليات اجرايي شروع خواهد شد.

معاون وزير راه و  شهرسازي مدت اجراي اين طرح  را سه سال اعلام کرد.

رئيس کميسيون برنامه‌ و بودجه مجلس شوراي اسلامي  نيز در اين مراسم گفت: تکميل شبکه ترانزيت و ريلي در داخل کشور و اتصال قطب صنعتي از سياست‌هاي  دولت يازدهم است.

 تاج گردون افزود: پروژه ريلي سنگ بست به دوغارون با هدف اتصال ريلي به کشور افغانستان به تصويب رسيده است.
 
انتهای پیام/
برچسب ها: تجارت ، راه ، شهرسازی ، ریل
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.