سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس سازمان اوقاف

راه ایستادگی در برابر آمریکا ، پناه بردن به قرآن کریم است

نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه جنایات رژیم صهیونیستی در غزه، داعش در عراق و گروه‌های تکفیری در سوریه را ظالمانه و با حمایت آمریکا دانست و گفت: امروزه شیطان واقعی آمریکاست که باید با پناه بردن به قرآن و آموزش تعالیم این کتاب در برابر آن ایستادگی کنیم.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، حجت‌الاسلام و المسلمین محمدی در مراسم تجلیل از برگزیدگان دومین طرح تربیت حافظان قرآن کریم در مجتمع فرهنگی امامزاده سید علی علیه السلام استان قم ، رتبه برتر استان قم در زمینه فعالیت‌های قرآنی در سطح کشور را حاصل تلاش مردم شهید پرور این استان دانست و اظهارداشت: کسی که به قرآن کریم احترام بگذارد، در واقع به خداوند تبارک و تعالی احترام گذاشته است.

 وی اضافه کرد: رعایت احترام قرآن کریم فقط قرائت آن نیست، بلکه قرائت و حفظ مقدمه‌ای برای عمل به آموزه‌های این کتاب الهی است که مورد تاکید ائمه اطهار علیهم السلام نیز قرار گرفته است.

 حجت الاسلام محمدی با اشاره به اینکه مردم قم پیشتاز دفاع از انقلاب بوده اند، گفت: قم خاستگاه و مبدأ انقلاب است و این انقلاب از این شهر مذهبی به سایر کشورهای اسلامی صادر شده است.

 نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف و امور خیریه ادامه داد: وجود شش هزار شهید از استان قم در میان شهدای هشت سال دفاع مقدس، نشان‌دهنده حضور پرشور مردم این استان در مقابله با دشمن بوده و این امر در دیگر عرصه‌ها نیز مشهود است.

 وی پایه و اساس نظام انقلاب اسلامی را قرآن و معارف اهل بیت علیهم اسلام دانست و گفت: توجه بسیاری که امروزه به برنامه‌ها و فعالیت‌های قرآنی شده، به برکت نگاه رهبر انقلاب اسلامی است و در سخنان معظم له در دیدار با جامعه قرآنی و دیدار با برگزیدگان مسابقات بین المللی قرآن کریم، برای همه اهالی قرآن رهنمودهای بسیاری وجود دارد.

 حجت الاسلام محمدی با بیان اینکه مقام معظم رهبری در آخرین دیداری که با جامعه قرآنی داشتند، در سخنان خود از فعالیت‌های قرآنی به عنوان راهکاری راهبردی برای جامعه اسلامی نام بردند ، تصریح کرد: این اقدامات راهبردی نیازمند حمایت‌ها و سیاست‌گذاری‌های راهبردی توسط مسئولان دولتی است که امروزه شاهد انجام اقدامات مناسبی در این زمینه در سطح کشور هستیم.

 رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با اشاره به روایتی از حضرت محمد صل الله علیه و آله و سلم که فرموده‌اند؛ «اگر زندگی سرافراز، مرگ با عزت، توانایی تشخیص حق از باطل و دوری از شیطان را می‌خواهید، قرآن را بیاموزید»، تأکید کرد: این کتاب آسمانی صیانت بخش و محافظ انسان در برابر شیطان است.

 وی در ادامه جنایات رژیم صهیونیستی در غزه، داعش در عراق و گروه‌های تکفیری در سوریه را ظالمانه و با حمایت آمریکا دانست و افزود: امروزه شیطان واقعی آمریکاست که باید با پناه بردن به قرآن کریم و آموزش تعالیم این کتاب در برابر آن ایستادگی کنیم.

حجت الاسلام محمدی تصریح کرد: رفاه، اتحاد و توانایی ایستادگی در برابر دشمنان، نتیجه پناه بردن به قرآن کریم بوده و حضور مردم ایران با زبان روزه در راهپیمایی جهانی روز قدس، نشان‌دهنده نهادینه شدن آموزه‌های معجزه پیامبر اسلام صل الله علیه و آله و سلم است.

 نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان برخی از سخنان رهبر معظم انقلاب در ارتباط با گسترش جامعه قرآنی گفت: حفظ، آموزش و ترویج مفاهیم قرآن کریم اولویت سازمان اوقاف و امور خیریه کشور است و طبق تعهدی که به رهبر انقلاب اسلامی مبنی بر تربیت یک میلیون حافظ در طی چهار سال داده‌ایم تاکنون برنامه‌های بسیار مطلوبی را در سطح استان‌های کشور اجرا کرده‌ایم.

 رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور قرآن کریم و ائمه اطهار علیهم السلام را از نعمت‌های بزرگ خداوند دانست و افزود: ما باید قدردان این نعمت‌ها باشیم و به آن‌ها تمسک جوییم.
 وی با اشاره به ظرفیت‌های مذهبی استان قم خاطرنشان کرد: در راستای گسترش معارف قرآنی، نباید از هیچ اقدامی دریغ کنیم زیرا گسترش این معارف، تاثیرات بسیاری برای پیشبرد جوانان و نوجوانان دارد.

 حجت الاسلام محمدی در پایان خاطرنشان کرد: اداره اوقاف و امور خیریه استان قم در راستای گسترش فرهنگ قرآنی اقدامات مطلوبی داشته است که اگر این اقدامات با استفاده از دیگر ظرفیت‌های استانی و با تلاش بیشتر دیگر مسئولان این استان همراه باشد به نتایج بسیار مطلوبی دست خواهیم یافت.


انتهای پیام /

برچسب ها: اوقاف ، قرآن ، مقاومت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.