سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بروجردی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

تصمیم نوری‌المالکی شجاعانه بود/ توانمندی عراق در سرکوب داعش

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ضمن حمایت از تصمیم نوری‌المالکی برای کناره‌گرفتن از قدرت گفت: اقدام نوری‌المالکی در تصمیم‌گیری برای عبور از بحران یک اقدام شجاعانه بود.

علاءالدین بروجردی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، ضمن حمایت از تصمیم نوری‌المالکی برای کناره گرفتن از قدرت گفت: اقدام نوری‌المالکی در تصمیم‌گیری برای عبور از بحران یک اقدام شجاعانه بود.

وی افزود: تغییر نظر نوری‌المالکی که ائتلاف ملی عراق را غیر قانونی خوانده بود، اقدام ارزشمندی جهت حل مشکل عراق است.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: این اقدام نوری‌المالکی موجب شد تا مشکل ایجاد شده، وارد مرحله بحرانی نشود.

وی ادامه داد: انتظار افکار عمومی از سران عراق نمایش بلوغ سیاسی است.

نماینده بروجرد اظهار داشت: با باز شدن گره انتخاب نخست وزیری عراق، این کشور وارد یک مرحله ثبات سیاسی و به دنبال آن اقتدار سیاسی و نظامی خواهد شد.

بروجری در پایان گفت: با ثبات سیاسی پیش آمده عراق مشکل داعش را با قدرت بیشتری حل خواهد کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، نوری‌المالکی رهبر ائتلاف دولت عراق صبح روز گذشته - جمعه 24 مردادماه - با قرائت بیانیه‎ای رسمی در حضور حیدرالعبادی کناره‎گیری خود را از پست نخست وزیری این کشور اعلام کرد.

 وی به همراه تمامی اعضای ائتلاف دولت قانون و "حیدر العبادی" نخست وزیر مکلف عراق در نطقی تلویزیونی که آن را شبکه العراقیه پخش کرد، تاکید کرد: مسئولیت و وظیفه قانونی من این است که از ملت عراق دفاع کنم.

وی در ادامه بیانیه خود با اشاره به اینکه دولت را در سایه اشغالگری کامل آمریکا دریافت کردم، افزود: ظرف هشت سال گذشته دستاوردهای زیادی به دست آوردیم.

"نوری المالکی" تصریح کرد: من خواهان هیچ‌گونه سمتی نیستم و همواره گزینه توسل به زور را برای جلوگیری از بازگشت رژیم دیکتاتوری دور نگه داشتم.

رهبر ائتلاف دولت قانون عراق با بیان اینکه عراقی که در سطح جهان در انزوا به سر می‎برد، امروز نقش منطقه‎ای و بین‎المللی خود را به دست آورده است، گفت: بحران سوریه با هدف سرنگون کردن تمامی منطقه بود اما ما توانستیم هجمه تروریستی علیه عراق را سرنگون کنیم.

"نوری المالکی" تاکید کرد: من عامل ریخته شدن  خون یک نفر هم نیستم و کناره‎گیری خود را از پست نخست وزیری عراق با هدف تسهیل روند سیاسی به نفع "حیدر العبادی" اعلام می‎کنم.

فواد معصوم رئیس جمهور عراق روز دوشنبه حیدر العبادی نامزد پیشنهادی ائتلاف همپیمانی ملی عراق را برای تشکیل کابینه معرفی کرد.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.