سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نماینده سوریه در سازمان ملل از انگلیس انتقاد کرد

"بشار جعفری" نماینده سوریه در سازمان ملل از سیاست انگلیس در مقابله با داعش در سوریه و عراق انتقاد کرد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران، جعفری در جلسه شورای امنیت برای بررسی قطعنامه بر ضد داعش گفت: من از شورای امنیت می خواهم که هویت آنهایی را که نفت سوریه را خریداری می کنند،تعیین کنند.چگونه نفت وارد ترکیه می شود.من می خواهم بدانم که چرا کشورهای عضو شورای امنیت به درخواست های مکرر ما در سه سال گذشته توجهی نکردند.

وی افزود:در اینجا  لازم است که توجه شما را به این موضوع و حقیقت جلب کنم که ارائه پیش نویس اصلی این قطعنامه به معنای این است که نماینده انگلیس در سازمان ملل در عمل به وظایفش در مشورت با طرف های مرتبط با موضوع که سوریه و البته عراق هستند کوتاهی کرده است. بنابراین سیاست مشهور انگلیس در پاسخگویی به حداقل نیازهای مقابله با این موضوع جدی و خطیر که مبارزه با تروریسم است شکست خورده است.

مارک لیال گرانت نماینده انگلیس در سازمان ملل و رئیس دوره ای شورای امنیت هم در پاسخ به سخنان جعفری مدعی شد:در پاسخ به  آنچه از نماینده سوریه در سرزنش ایجاد کنندگان تروریسم در سوریه زده شد باید بگویم که حقیقت این است که اسد بخش بزرگی از علت تروریسم است.او مطمئنا نمی تواند راه حل باشد.او با بی رحمی مردم خود را سرکوب می کند و  سبب افزایش تنش می‌شود.

محمد علی الحکیم نمایند عراق در سازمان ملل هم گفت:عراق به شدیدترین نحو ممکن اقدامات وحشیانه گروه داعش و گروههای وابسته به القاعده در مرزهایش را محکوم می کند.ما می خواهیم به همگان نشان دهیم که تهدیدات این گروهها تنها به امنیت مردم کشور عراق محدود نمی شود و تهدیدی برای امنیت بین المللی و تمامی مردم منطقه بدون هیچ تمایزی است.


انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.