سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بازداشت 100 نفر از تظاهرکنندگان طرفدار "محمد مرسی" در مصر

100 نفر از تظاهرکنندگان طرفدار محمد مرسی در مصر بازداشت شدند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری شین هوا،‌ وزارت کشور مصر روز جمعه از بازداشت دست‌کم 100 نفر از تظاهرکنندگان طرفدار گروه اخوان المسلمین در مناطق مختلف این کشور خبر داد.

وزارت کشور مصر در بیانیه ای اعلام کرد تظاهرات امروز حامیان محمد مرسی رئیس جمهور برکنار شده مصر در شهرهای مختلف به درگیری با نیروهای امنیتی منجر شد و ماموران امنیتی و پلیس دست کم 100 نفر از معترضان را بازداشت کردند .

وزارت کشور مصر با اعلام این خبر افزود یکی از تظاهرکنندگان نقابدار هم دردرگیری با ماموران امنیتی در شهر الحوامدیه در جنوب قاهره کشته شد .

تظاهرات امروز در شهرهای مختلف مصر به مناسبت اولین سالگرد حمله نیروهای امنیتی به حامیان محمد مرسی در دو میدان رابعه العدویه در شهرک نصر در شرق قاهره و النهضه در شهر الجیزه در جنوب قاهره برگزار شد .

در حمله نیروهای امنیتی مصر به تظاهرات و تحصن حامیان محمد مرسی در دو میدان رابعه العدویه و النهضه در اواسط اوت سال 2013 تعدادی از معترضان و ماموران امنیتی کشته شدند.

 در همین حال محمد سلطان رئیس بخش فوریت های پزشکی و امداد و نجات وزارت بهداشت مصر گفت در درگیری های امروز بین تظاهرکنندگان طرفدار گروه اخوان المسلمین و نیروهای امنیتی دست‌کم دو نفر کشته و 15 تن دیگر زخمی شدند .
محمد سلطان به خبرگزاری الشرق الاوسط مصر گفت تظاهرات حامیان محمد مرسی و گروه اخوان المسلمین در مناطق المطریه ، الف مسکن و عین شمس در قاهره و فیصل و الهرم در الجیزه در جنوب قاهره به درگیری با ماموران امنیتی مصر منجر شد .

سلطان افزود ماموران امنیتی مصر برای متفرق کردن تظاهرکنندگان به طرف آنان گلوله های جنگی و ساچمه ای شلیک کردند .



انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.