سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

راشاتودی :

چرا "اوباما" تروریستهای مورد حمایت خود در "عراق" را بمباران می کند ؟

اوباما بار دیگر تائید کرد که آمریکا باید بار دیگر سراسر عراق را مورد بمباران های بشردوستانه (!) قرار دهد تا ( در درجه اول ) منافع آمریکا را حفظ کرده و در وهله بعدی حقوق بشر در عراق را تامین نماید .

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از راشاتودی ؛‌  این پایگاه خبری در مقاله ای به قلم " پاپ اسکوبار " نوشت : برخی اقدامات می تواند " جنگ جهانی علیه تروریسم " را که چندین هزار میلیارد دلار هزینه صرف کرده را به پایان برساند ؛ نه با صدایی بلند , بلکه با یک فریاد گوش خراش !

جنگ جهانی علیه تروریسم که مفهوم آن از 13 سال پیش و پس از وقوع ماجرای حمله به ساختمان های تجارت جهانی در 11 سپتامبر ملموس گردید , هدیه ای بود که درهای زیادی را برای کشورهای آغازگر آن گشود . و چه هدیه ای بزرگتر از بیدار کردن القاعده , اسامه بن لادن و ایمن الظواهری , تروریستهای دولت ( به اصطلاح ) اسلامی و ابوبکر بغدادی که تاکنون در خفا و سکوت زندگی می کردند . 

باراک اوباما , رییس جمهوری آمریکا پیش از آنکه به تعطیلات آخر هفته و گلف بازی خود در " تاکستان های مارتا " برود اعلام کرد که بمباران نقاط استقرار خلیفه در عراق و حامیان وی ( ابوبکر بغدادی و تروریستهای تکفیری بعثی داعش ) ماه ها بطول خواهد انجامید . 

هر کسی ممکن است با شنیدن این حرف بار دیگر به اوج حماقت در دکترین سیاست خارجی باراک اوباما پی ببرد ؛ سیاست نه چندان ماهرانه ای که توسط هیلاری کلینتون , نامزد سابق ریاست جمهوری آمریکا نیز به تمسخر گرفته شده است . شوک و وحشت حمله واشنگتن به عراق در سال  2003 تمامی زیربناها و زیرساخت های بغداد را تنها در چند ساعت بطورکامل از بین برد . 

اوباما بار دیگر تائید کرد که آمریکا باید بار دیگر سراسر عراق را مورد بمباران های بشردوستانه (!) قرار دهد تا ( در درجه اول ) منافع آمریکا را حفظ کرده و در وهله بعدی حقوق بشر در عراق را تامین نماید . 

طبیعتا کسی انتظار ندارد که اوباما در تریبون عمومی اعلام کند که آمریکا اکنون در حال بمباران "دوستان واشنگتن" در عراق است که از سوی سعودی ها از نظر مالی , تسلیحاتی و روانی هم در عراق و هم در سوریه تامین و حمایت شده و می شوند  . همان تروریست هایی که در پایگاه های نظامی سری آمریکا در اردن و تحت نظارت فرماندهان آمریکایی آموزش نظامی و جنگی دیده اند . 

باراک اوباما به احتمال این را هم نمی تواند توضیح دهد که چرا آمریکا از تروریستهای تکفیری بعثی در سوریه حمایت می کند اما همان ها را در عراق بمباران می کند . احمق هایی که در کاخ سفید حکومت میکنند مخاطرات و تبعات ناگوار این اقدامات را نمی دانند . باید فورا به آنها نتایج سیاست های اشتباهشان گوشزد شود . 

در ادامه این مقاله آمده است : بمباران مواضع تروریست های تکفیری بعثی توسط جنگنده آمریکایی هیچ ارتباطی با دکترینی که سامانتا پاور , سفیر واشنگتن در سازمان ملل درباره " محافظت از غیرنظامیان " ندارد . ظاهرا تنها 150 هزار ایزدی عراقی شایسته محافظت از سوی آمریکا هستند و کردها و مسیحیان نیازی به کمک برای نجات از نسل کشی بالقوه توسط تروریستها ندارند . 

اقدامات تمامی جت های جنگنده و بمباران های هواپیماهای بدون سرنشین آمریکایی در عراق از سندروم اجرا شده در بنغازی تبعیت می کند . هدف اصلی این تروریستها فتح اربیل , مرکز کردستان عراق مطرح شده است . دولت منطقه ای کردستان عراق مدتهاست توسط " مسعود بارزانی " مدیریت می شود . 

ایالات متحده در اربیل یک سرکنسولگری داشته که به اذعان سیا و نیز روزنامه نیویورک تایمز هزاران آمریکایی در آن فعالیت های مختلف انجام می دهند . این کار سونامی عظیمی از سوالات بی پاسخ درباره سایه سیا بر قاچاق محرمانه تسلیحات جنگی برای شورشیان و تروریستها در لیبی , عراق و سوریه بوجود آورده است . سوالاتی که بطور حتم هیلاری کلینتون پاسخ تمامی آنها را می داند . همانگونه که اکنون نیز کسی نباید بداند چرا سیا نیروهای تروریستی تکفیری بعثی را تسلیح می کند . 

اوباما این ماجراجویی در عراق را " بمباران بشردوستانه " معرفی میکند که می توانست تنها در چند روز تمام شود اما اکنون ممکن است ماهها بطول بیانجامد . هزینه این کار نیز از نظر غرب ارزان است : تغییر حکومت . نوری مالکی باید از پیروزی در دور سوم نخست وزیر در عراق منع میشد . 

در انتهای این مقاله آمده است :‌ همین مسئله نشان می دهد که چرا به یکباره درهای جهنم در عراق گشوده شد و تروریست های تکفیری بعثی حمله ای وحشیانه به مردم در شهرهای این کشور اجرا کردند . نمایندگان پارلمان عراقی بخوبی از جریانی که در این کشور روی داده و می دهد آگاهی دارند . 




انتهای پیام /
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.