سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آنتی وار:

ارتش آمریکا بار دیگر به بهانه "داعش"‌ به داخل عراق خزید

عملیات های نظامی آمریکا در کشورهای خاورمیانه تنها با یک بهانه انجام می شود و هزاران خسارت انسانی و مالی به بار می آورد : کمک انسان دوستانه !

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از آنتی وار ؛ این پایگاه خبری در مقاله ای به قلم "جاستین رایموندو" نوشت :‌ آیا اکنون همه مشاهده می کنند که چگونه مداخله نظامی ده سال گذشته آمریکا در عراق موجبات پیدایش یک فاجعه و بحران انسانی در زمان حال را در شهرهای این کشور ایجاد کرده است ؟ 

در واقع حزب جنگ در آمریکا که محبوبیت آنها در میان شهروندان این کشور نیز با شبهه همراه است , در مورد جنگ هایی که در سراسر دنیا ایجاد کرده اند به مردم دروغ می گویند . آنها همواره از این منطق برای انحراف اکار عمومی مردم خود استفاده می کنند که حضور نظامی آنها در کشوری خاص " ضرورت " داشته و چنانچه این مداخله انجام نشود هزاران انسان بی گناه کشته خواهند شد . 

آنها همین کار را در قبال لیبی اجرا کردند . علت حمله نظامی ناتو و واشنگتن به لیبی اینگونه اعلام شد که شورشیان و افراطیان این کشور در حال کشتار غیرنظامیان هستند و چنان چه مداخله نظامی از سوی آنان صورت نگیرد این روند کشتار تبدیل به یک فاجعه انسانی خواهد شد . همه دنیا نتایج این سیاست را در لیبی مشاهده کردند . 

در ادامه این مقاله آمده است : واشنگتن بارها تلاش کرد همین سیاست را در سوریه نیز با استفاده از اتهام زنی به " بشار اسد " رییس جمهوری سوریه عملی سازد . کاخ سفید بارها مدعی شد بدلیل استفاده دمشق از سلاح شیمیایی بر ضد ملت خود و نیز تروریستها و شورشیان در شهرهای مختلف باید هرچه زودتر مداخله ای نظامی از سوی غرب و علیه " اسد " انجام گیرد . 

اما این حقه دیگر از سوی مردم دنیا و حتی آمریکا نیز قابل قبول نیست و سناریوی از پیش تعیین شده غرب برای تحقق اهداف استعمارگرایانه خود از طریق فریب افکار عمومی برملا شد . اکثریت شهروندان آمریکایی به جای گوش دادن به حرف های دلقک هایی که در قالب سیاستمدار در واشنگتن حکومت می کنند به سخن کارشناسان سیاست خارجی این کشور معتقد هستند که در باره مداخله نظامی آمریکا درسوریه اعلام کردند : نه , نه , هزاران بار نه ! 

آنتی وار همچنین نوشت : اکنون " عراق " به نقطه هدف تازه ای برای حزب جنگ در آمریکا تبدیل شده است و به نظر می رسد که تاکنون و برای مدت زمان کوتاه و موقتی نیز با موفقیت هایی همراه بوده است . اما نه ؛ دامنه جنگی که حامی و آغازگر آن واشنگتن بوده به مناطقی کشیده شده که مورد نظر جنگ افروزان آمریکایی نیست . در حقیقت واقعیات روی زمین در عراق با آنچه کاخ سفید پیش بینی کرده بود متفاوت شده است . 

آنچه در ظاهر نمایان است ظهور یک گروه تروریستی به نام " داعش ( دولت اسلامی عراق و شام ) " است که با یورشی یکباره به خاک عراق بخش هایی از خاک این کشور را به اشغال خود در آورده اند . گستره این اشغالگری روز به روز در حال گسترش بوده و کنترل آن از دست حامیان تروریستها از جمله عربستان سعودی و ایالات متحده نیز خارج شده است . 

بله , این همان فاجعه بشری است که بدست آمریکا در عراق ایجاد شده و مقامات دولتی واشنگتن نیز چاره ای ندارند جز آنکه بگویند : ما ناچاریم به همین منوال ادامه داده و تلاش کنیم که وقت بخریم . آیا به راستی اوباما تصمیم دارد بار دیگر با حمله نظامی به عراق برگردد در حالی که گزارشاتی از حملات جنگنده های آمریکایی به مناطقی از خاک عراق گزارش شده است ؟ آیا میلیاردها دلار هزینه ای که صرف تسلیح ارتش عراق , آموزش نظامیان این کشور و اعزام دهها نیروی ویژه آمریکایی برای مشاوره با افسران عراقی شده , باز هم ناکارآمد و ناکافی است ؟ 

پس حقیقتا چه باید کرد ؟ آمریکا چگونه می تواند پیش روی و جنایات تروریستی گروهی را متوقف سازد که خود از ابتدا آنها را تسلیح و حمایت مالی کرده است ؟ 

پاسخ این است : هیچ کاری نمی توان کرد . در واقع اشتباهات و مشکلاتی که آمریکا در عراق بوجود آورده اکنون با هیچ روشی قابل رفع نیست . اصلی ترین اشتباه واشنگتن در وهله اول مداخله نظامی به خاک این کشور در سال 2003 می باشد . 

واقعیت این است که توهم این که " امریکا یک ابرقدرت است " واشنگتن را متقاعد کرد که آنها می توانند دست به هر کاری بزنند و در آن موفق شوند . اما این توهم فقط مسیری گمراه کننده بود . ایالات متحده هرگز یک ابرقدرت نبوده و نیست بلکه با حماقت های خود بلایایی جبران ناپذیر ایجاد کرده است . متاسفانه روند این بلاآفرینی ها از سوی دولت آمریکا همچنان ادامه دارد. 



انتهای پیام /
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
مهدي
۰۸:۱۲ ۲۵ مرداد ۱۳۹۳
ديگر حناي غرب بويژه آمريكا براي جهانيان رنگي ندارد كشوري در دنيا نيست كه صابون غرب به سركردگي آمريكا يكبار را بر تنش تجربه نكرده باشد با شعارهاي به اصطلاح حقوق بشر دوستانه وارد كشوري ميشوند وبعد از خرابي وآوار واز بين بردن عزت نفس و كرامت كشور ورود پيدا كرده با كلي چپاول ثروتهاي كشور مورد حمايتشان از آن خارج ميشوند