سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ژیمناست‌ها در معرض بیشترین آسیب

ورزش ژیمناستیک‌ بیشترین آسیب را در تمامی اعضا بدن به دنبال دارد.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، ورزش و فعالیت‌های یکی از راه‌های موثر برای پیشگیری و درمان بسیاری از بیماری‌هاست اما در صورت درست انجام نشدن تکنیک ورزشی یا فشار بیش از حد به بدن، خود باعث آسیب و مشکلاتی را نیز در پی دارد .
 
یکی از ورزش‌های مهیج‌و دشوار، ژیمناستیک‌ می‌باشد که کسب آمادگی، انعطاف پذیزی، انجام حرکات زمینی و دیگر حرکات موجود ژیمناستیک به تمرین و مهارت زیاد نیاز دارد که همین استعمال مفرط سبب بروز آسیب در ستوان فقرات ، رشد استخوان، مچ دست و دیگر قسمت‌های بدن می‌شود.
 
در ورزش ژیمناستیک بالا تنه به عنوان یک مفصلی که وزن بدن را متحمل می‌شود، در معرض آسیب هایی چون شانه، آرنج و مچ دست بسیار متداول هستند.
 
 در آسیب در رفتگی‌ آرنج، ممکن است همراه پارگی رباط باشد که نیاز به جا انداختن آرنج می‌باشد در هر صورت قبل از اقدام به هر کاری، پزشک مشخص باید فرد مصدوم را معاینه نماید.
 
درد کمر در ژیمناستیک‌‌ها برایشان  عادی است، دلیل درد در قسمت پایینی‌ کمر، پیچ خوردگی‌ رباط، شکستگی‌ و یا اختلال دیسک می‌باشد درد کمر معمول‌  با فعالیت بدتر می‌شود، به ویژه با قوس دادن شانه‌ها سمت عقب در حرکات پل، قوس عقب و از این قبیل حرکات.
 
آسیب‌های پشت در ورزشگارا‌ن نوجوان از تکرار حرکات بدنی فشار را ایجاد می‌شود مثل خم شدن و چرخیدن که می‌تواند سبب آسیب برای ستوان فقرات شود خطر آسیب کمر مخصوصا در طی تمرین شدید جایی که بدن خسته می‌شود و اجازه برای حفاظت کمر ندارد به اوج می‌رسد، تکنیک‌های غلط به کار گرفته شده در حرکات ، ضعف عضلات شکم و ضعف استقامت پا بعضی از موارد آسیب هستند.
 
استخوان‌ها در پشت، یا مهره‌های کمر یک نوجوان بیشتر مستعد این آسیب است حرکات ورزشی مشکل مانند خرود‌  پشتک‌ از موارد عمده آسیب‌های ستوان فقرات است ولی می‌توان با رعایت نکاتی از آَسیب پیشگیری نمود  
 
در طول مسابقه و آموزش،  از همه ابزار حفاظتی لازم از جمله مچ‌ بند،  باند‌های مخصوص آرنج و قوزک‌ و بند‌های مخصوص دست استفاده نمایید.
 
 قبل از شروع حرکات ژیمناستیک بدن خود را با نرمش‌ها و دویدن خوب گرم کنید تا بروز آسیب کاهش یابد.
 
هنگام احساس درد، تمرین را متوقف نمایید و به پزشک مراجعه و دستور‌العمل‌‌های آن را برای پیگیری و درمان دنبال کنید تا بهبود یابد. از بودن کمک‌های اولیه در تمرین‌ها و مسابقات اطمینان حاصل کنید.
 
کف زمین باید کف‌پوش محکم و ثابت داشته باشد پایه وسیال از جمله خرک، موازنه و .... باید ثابت باشند.

انتهای پیام/
برچسب ها: یمناستیک ، آسیب ، ورزش
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.