سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پرهیز از "استعمال دخانیات" خطر "فشار خون" را تا نصف کاهش می‌دهد

پرهیز از استعمال دخانیات به ویژه سیگار، می‌تواند خطر فشار خون بالا را تا حدود نصف کاهش داده و از این طریق خطر بسیاری از بیماری‌های مزمن را نیز تا حد زیادی برطرف کند.

مصطفی گرجی استادیار دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران  تصریح کرد: گسترش بیماری‌های مزمن به یک نگرانی عمده تبدیل شده است و باید هرچه سریعتر برای کنترل این بیماری‌ها اقدام جدی صورت گیرد.  

وی با اشاره به اینکه در بسیاری از جوامع نزدیک به یک پنجم جمعیت و حتی بیشتر گرفتار مشکل فشارخون بالا هستند، افزود: عامل اصلی افزایش شمار مبتلایان به فشارخون بالا الگوهای غلط زندگی به ویژه تغذیه نامناسب، استعمال سیگار، نداشتن فعالیت بدنی و آلودگی هوا بوده است. 
 
گرجی با اشاره به راههای کنترل فشار خون بالا، تأکید کرد: پرهیز از استعمال دخانیات به ویژه سیگار، می‌تواند خطر فشار خون بالا را تا حدود نصف کاهش داده و از این طریق خطر بسیاری از بیماری‌های مزمن را نظیر بیماری‌های قلبی و عروقی، بیماری‌های مغزی و عصبی و بیماری‌های کلیوی را تا حد زیادی برطرف کند. 
 
وی خاطر نشان کرد: علاوه بر پرهیز از استعمال سیگار، رعایت رژیم غذایی سالم و کم نمک، استراحت کافی و اجتناب از حضور در محیط‌های آلوده به ویژه آلوده نیز می‌تواند خطر فشار خون بالا را کاهش دهد.  



انتهای پیام/  

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.