سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ناکجاآباد کجاست/ یک فیلم موفق روی صحنه تئاتر

تئاتر موزیکال «درجستجوی ناکجاآباد» براساس فیلمی به همین نام با بازی جانی دپ، در برادوی روی صحنه می‌رود.

به گزارش حوزه تئاتر باشگاه خبرنگاران به نقل از سایت ایران تئاتر، برادوی از وقتی در مراسم اهدای جوایز تونی سال 2014، جنیفر هادسن یکی از ترانه‌های فیلم «در جستجوی ناکجاآباد» را اجرا کرد، به دنبال روی صحنه آوردن این فیلم بود و بالاخره قرار شد مارس سال 2015 این نمایش در نیویورک روی صحنه برود.
 
تهیه کننده فیلم هاروی واینستین است که پیش از این هم در برادوی چند تئاتر را به عنوان تهیه کننده روی صحنه داشته است؛ «اگوست: اوسیج کانتی»، «تمام طول راه» و «تهیه کنندگان» برخی از این آثار هستند.
 
این تئاتر موزیکال براساس فیلمی به همین نام محصول سال 2004 روی صحنه می‌رود. هرچند پیش از این نسخه تئاتری دیگری از آن به تهیه کنندگی واینستین در لندن روی صحنه رفت که موفق نبود. برای همین تیم سازندگان نسخه تئاتری جدید، تغییر کرده و دیان پالوس، کارگردان برنده تونی نمایش‌هایی مثل «هر» و «پراگی و بس» آن را کارگردانی می‌کند و گری بارلو و الیوت کندی موسیقی آن را می‌نویسند.
 
داستان این نمایش درباره خالق پیتر پن یعنی جی. ام. بری، نمایشنامه‌نویس معروف است. ما زندگی او را در دورانی دنبال می‌کنیم که یک نمایشنامه ناموفق روی صحنه برده و در زندگی زناشویی هم دچار مشکل شده و بعد ناگهان ایده شخصیت پیتر پن به او الهام می‌شود.
 
در نسخه سینمایی «در جستجوی ناکجاآباد» جانی دپ نقش اصلی را بازی می‌کرد که مطمئنا در نسخه نمایشی حضور ندارد. این فیلم بسیار موفق بود و نامزد اسکار بهترین فیلمنامه و فیلم شد و اسکار بهترین موسیقی را به خانه برد.
 
منبع: ورایتی / 13 اوت


انتهای پیام/ اس
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.