سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افت تحصیلی در مقطع دبیرستان را جدی بگیرید

بسیاری از دانش‌آموزان در مقطع اول دبیرستان دچار افت تحصیلی می‌شوند و این مسئله در دانش‌آموزان پسر شایع‌تر است.

 به گزارش  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، افت تحصیلی یکی از معضلات آموزشی است و این افت تحصیلی در مقطع دبیرستان رایج‌تر است چراکه با ورود به مقطع دبیرستان با حجم سنگینی از دروس مواجه می‌شوند که دانش آموز در واکنش با آن در شرایطی قرار می‌گیرد که خواندن درس برایش رغت انگیز می‌شود.

مرتضی ناظمی کارشناس و مشاور تحصیلی گفت: « افت تحصیلی در این مقطع مسئله رایجی است که باید جدی گرفته شود چرا که در برخی موارد منجر به ترک تحصیل می شود و هم باید از جانب خانواده و هم مدرسه به شکل رویکرد پیشگیرانه مورد توجه قرار بگیرد.»

دانش‌آموزان پس از گذراندن دوره ابتدایی و راهنمایی وارد مرحله متوسطه می‌شوند در این دوره نحوه تدریس و آموزشی متفاوت است و اگر دانش آموزی پایه علمی‌اش ضعیف باشد در این مقطع دچار مشکل می‌شود.

وی همچنین اضافه کرد: در این مقطع حساس حمایت و پشتیبانی خانواده و والدین بسیار حائز اهمیت است و باید زمینه رشد و پیشرفت را فراهم کنند به دلیل اینکه در این مقطع دروس سنگین هستند و باید شرایطی را فراهم کنند تا دانش‌آموز از ادامه تحصیل زده نشود و با نظارت دائم و منظم اجازه دهند دانش‌آموز فعالیت‌های غیر آموزشی را در برنامه‌ خود داشته باشد.

این مشاور تحصیلی گفت: افت تحصیلی در پسران شایع‌تر است چرا که این مقطع تحصیلی با دوران بلوغ پسران همزمان است، در دوران بلوغ شرایط خاصی پیش‌ می‌آید که موجب می‌شود دانش‌آموزان دل مشغولی‌های دیگری جز درس پیدا کند و یکی از نتایج آن افت تحصیلی است.

افت تحصیلی در نظام آموزشی مسئله است که باید با دیدگاه پیشگیرانه درمان شود چرا که کارشناسان آموزشی معتقدند افت تحصیلی اغلب در دانش‌آموزی رخ می‌دهد که پایه علمی ضعیف‌تری دارند.

انتهای پیام/
برچسب ها: افت ، تحصیل ، دبیرستان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.