سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وسایل ارتباط جمعی، حصار میان روابط اعضای خانواده

روابط فردی میان اعضای خانواده به دلیل استفاده بیش ازحد وسایل ارتباطی کاهش یافته و تعامل و گفتگو را میان اعضای خانواده به حداقل ممکن رسانده است.

 به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، استفاده بیش از حد اینترنت و شبکه‌های اجتماعی و تلویزیونی موجب شده ارتباط مستقیم و گفتگو و مشارکت جمعی بین برادر و خواهر و والدین در خانه کاهش یابد.   
 
جامعه‌شناسان معتقدند، این مسئله در درازمدت موجب آسیب‌های اجتماعی جدی حتی در جامعه می‌شود.   
 
ناصر ملکی جامعه‌شناس گفت: «کارکرد اصلی خانواده مشارکت، همدلی، پشتیبانی بین اعضای خانواده است و این کارکرد زمانی به وقوع می‌پیوندد که اعضای خانواده با هم روابط خودی داشته باشند، اما امروز با افزایش و تنوع وسایل ارتباط جمعی و استفاده بیش از حد آن روابط بین اعضای خانواده کاهش یافته و همین امر سبب شده افراد در جمع خانوادگی کمتر حضور داشته باشند و موجب می‌شود روابط عاطفی افراد بین اعضای خانواده سست شود و محبت بین برادر، خواهر و والدین کمرنگ شود.   
 
وی همچنین اضافه کرد: استفاده از وسایل ارتباط جمعی اگر مدیریت نشود، بخش زیادی از وقت اعضای خانواده را می‌گیرد، در نتیجه روابط بین اعضای خانواده به گونه‌ای پیش می‌رود که محبت و عاطفه را باید در بیرون خانواده جستجو کنند. والدین باید در روز وقت مشخصی را به شنیدن حرف‌های فرزندان خود اختصاص دهند.»   
 
وسایل ارتباط جمعی با همه فواید و جذابیت‌هایش باید به شکل صحیح و برنامه ریزی شده استفاده شود، زیرا نه تنها موجب کاهش روابط بین افراد خانواده می‌شود، بلکه تعامل و روابط اجماعی و سیر تکامل روابط عمومی در نوجوانان را مورد خطر قرار می‌دهد و در آینده نه چندان دور انزوا، افسردگی، گوشه گیری را با خود به همراه می‌آورد.   
 
انتهای پیام/
برچسب ها: وسایل ، ارتباط ، خانواده
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.