سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زنجان/

مشکل جدی کمبود و بحران آب در 240روستای استان زنجان

در حال حاضر تعداد 240 روستای استان زنجان با مشکل جدی کمبود و بحران آب مواجه است .

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زنجان ؛ معاون نظارت بر بهره برداری آبفار استان گفت : در حال حاضر بطور میانگین برای هر نفر 250 لیتر آب برای هر مشترک روستایی تولید می کنیم که این آب علاوه بر شرب و پخت و پز ، برای سایرمصارف کشاورزی ،آبیاری باغچه ها شرب دام و ظرفشویی  استفاده می گردد .

سهرابی با بیان اینکه برای جلوگیری از هدررفت آب شرکت آبفار با مشکل اساسی وجود انشعابات غیرمجاز مواجه است ، افزود : عدم حمایت و همکاری مراجع ذیصلاح برای برخورد و جمع آوری این انشعابات باعث اخلال در آبرسانی و همچنین وارد شدن خسارات جبران ناپذیر به شبکه های آبرسانی می گردد .

وی تصریح کرد : مشکل دیگر آبفای روستایی قیمت آب و تعرفه مربوطه است که یکی از تأثیرگزارترین موارد بر میزان مصرف آب ، اقتصاد آب می باشد زیرا با توجه به اینکه تعرفه های موجود برای مصرف مشترکین خیلی پایین می باشد هیچ گونه باز دارندگی وجود ندارد .

معاون نظارت بر بهره برداری آبفار استان  اضافه کرددر حال حاضر قیمت تمام شده هر متر مکعب آب بالغ بر 900 تومان است که از مشترکین روستایی حدود 120 تومان دریافت می گردد پس با این تعرفه ها نمی توان از مردم انتظار کنترل مصرف و صرفه جویی داشت .

سهرابی افزود : شرکت آبفار از جمله شرکت های زیان ده می باشد چرا که تعرفه های موجود خیلی پایین تر از قیمت تمام شده آب توزیعی است که انتظار می رود تا دولت ما به التفاوت قیمت ها را به صورت کمک به زیان جبران نماید .

وی ادامه داد : در حال حاضر تعداد 240 روستای استان زنجان با مشکل جدی کمبود و بحران آب مواجه می باشد .

معاون نظارت بر بهره برداری آبفار استان تصریح کرد : اکثر این روستاها حداکثر روزانه یک ساعت از آب شرب سالم و بهداشتی در شبکه های آبرسانی برخوردار هستند .

سهرابی با اشاره به اینکه شرکت آبفار برای مقابله با بحران کم آبی برنامه جامع و کاملی به صورت کوتاه مدت ، میان مدت و بلند مدت دارد  خاطر نشان کرد: در زمینه تأمین و توزیع آب آشامیدنی حفر چاه ، اجاره چاه ، بازسازی تأسیسات و توسعه شبکه های آبرسانی از اولویت های کاری در این زمان می باشد ./ب
برچسب ها: کمبود ، آب ، روستا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.