سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ارومیه/

پیش‌بینی تولید 550 تن عسل در چالدران

مدیر جهاد کشاورزی چالدران گفت: پیش‌‌بینی می‌شود امسال 550 تن عسل از چالدران برداشت شود.

داوود شاه‌ولدی در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه اظهار داشت: پیش‌بینی می‌شود امسال از زنبورستان‌های چالدران حدود 600 تن عسل تولید شود.

وی ادامه داد: تعداد 268 هزار و 600 کندوی عسل در چالدران وجود دارد که از این تعداد 268 هزار کندوی مدرن و 600 کندوی سنتی در مناطق ییلاقی این شهرستان مستقر شده‌اند.

مدیر جهاد کشاورزی چالدران به تعداد زنبورداران فعال در این شهرستان اشاره کرد و افزود: حدود 80 نفر در زنبورستان‌های این شهرستان فعال هستند که از این تعداد شامل 55 نفر زنبوردار بومی و 25 زنبوردار مهاجر هستند.

وی چالدران را قطب تولید عسل در استان عنوان کرد و گفت: به دلیل شرایط مساعد مناطق ییلاقی این شهرستان برای تولید عسل، زنبورداران از سایر شهرستان‌های استان برای تولید عسل به این شهرستان مهاجرت می‌کنند.

مدیر جهاد کشاورزی چالدران با اشاره به اهمیت مصرف عسل طبیعی در طب سنتی بیان کرد: عسل به دلیل خواص و طعم استثنایی خود از اهمیت بسزایی در طب سنتی و گیاهی برخوردار است.

وی با بیان اینکه از هر کندوی عسل مدرن 20 تا 25 کیلوگرم عسل برداشت می‌شود، اظهار داشت: به دلیل اهمیت این محصول در بخش طب سنتی و همچنین به علت توسعه بخش کشاورزی توجه به جایگزینی کندوی مدرن با کندوی سنتی الزامی استب/.

برچسب ها: چالدران ، جهاد ، ارومیه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.