سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پدر علم و فناوری ایران:

استان گلستان پایلوت "مشاغل دانش بنیان" می‌شود

پدر علم و فناوری ایران گفت: این پروژه تحت عنوان طرح کارورزی مشاغل دانش بنیان حرفه‌ای محور برای کارجویان فارغ‌التحصیل دانشگاهی در استان گلستان در حال اجراست.

علی اکبر جلالی در گفتگو با خبرنگار اورژانس it باشگاه خبرنگاران، اظهار داشت: مراحل آموزشی کارورزان از هجدهم مرداد ماه جاری آغاز شده و هم چنان در شهرهای مختلف استان گلستان ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه در این طرح 5 هزار نفر از کارجویان استان گلستان شرکت کرده‌اند تصریح کرد: پس از گذراندن دوره آموزشی،‌ مدرک مهارتی در موضوع مشاغل دانش بنیان از سازمان فنی و حرفه‌ای کشور دریافت خواهند کرد.

وی با بیان اینکه کارورزان پس از دریافت مدرک به اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی معرفی می‌شوند ادامه داد: در آنجا با کارورزان قرار داد منعقد شده و تمامی آن‌ها بیمه خواهند شد و برای طی دوره کارورزی به مراکز تولیدی،‌شرکت‌های خدماتی و بنگاه‌های اقتصادی کوچک و بزرگ  در بخش دولتی و خصوصی معرفی می‌گردند.

جلالی از عدم دریافت حقوق و مزایای کارورزان در محیط کار جدید خبر داد و گفت: کارفرما می‌تواند در قبال کار انجام شده کارورزان به آن‌ها مزد بدهد و کارورزان نیز به مدت یکسال تحت پوشش این طرح خواهند بود تا بتوانند زمینه اشتغال خود را با افزایش و بهره‌وری بنگاهی که در آن مشغول فعالیتند، فراهم نمایند.

پدر علم و فناوری ایران خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه مشکل اصلی بنگاه‌های اقتصادی نداشتن نیروی انسانی ماهر و دانش بنیان است این طرح می‌تواند از یک سو به کارفرمایانی که توان استخدام نیروی جدید را ندارند کمک کند و از طرفی به مجموعه کارجویان فارغ‌التحصیل دانشگاهی که هر روز به تعداد آن‌ها افزوده می‌شود کمک نماید.

به گفته وی این پروژه مورد توجه مسئولان کشور قرار گرفته و قرار است در استان گلستان اجرایی شود تا در صورت موفقیت زمینه اشتغال یک میلیون فارغ‌التحصیل دانشگاهی از طریق مشاغل دانش بنیان که طرحی نوآورانه و کم هزینه است عملی می‌گردد.

انتهای‌پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.