سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهان/

تولید 70 درصد فولاد کشور را توسط استان اصفهان

مدیر عامل شرکت نمایشگاه های بین المللی استان اصفهان با بیان اینکه این استان به عنوان قطب فولاد کشور نامگذاری شده است، گفت: این استان 70 درصد فولاد کشور را تولید می کند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران اصفهان رسول محققیان دیروز در مراسم افتتاحیه هشتمین نمایشگاه بین المللی متالورژی، فولاد، معدن و صنایع وابسته و هشتمین نمایشگاه تخصصی اتوماسیون صنعتی و ابزار افزود:صنعت فولاد یکی از پایه های مهم اقتصادی هر کشور محسوب می شود.
وی اظهارکرد: نیاز روز افزون و رو به رشد بازار داخل به محصولات فولادی، قرار گرفتن ایران در کانون جمعیتی جهان و وجود نیروی انسانی متخصص و دسترسی به مواد اولیه و معادن از جمله مزایایی است که سیاست توسعه و پیشرفت این صنعت در ایران و به خصوص استان اصفهان را اهمیت ویژه بخشیده و زمینه افزایش سرانه مصرف محصولات فولادی را فراهم ساخته است.
محققیان، نمایشگاه فولاد اصفهان را یکی از تخصصی ترین و موفق ترین نمایشگاه های این حوزه بیان کرد و گفت: بی شک برگزاری این نمایشگاه می تواند بستری برای رشد و تعالی حوزه فولاد کشور باشد و زمینه افزایش بازده تولید و صادرات و همچنین تبادل دانش را فراهم کند .
مدیر عامل شرکت نمایشگاه های بین المللی استان اصفهان با بیان اینکه صنعتگران محرک چرخه اقتصاد و آبادانی کشور هستند، گفت: چرخه اقتصاد و تولید کشور با چرخ دنده های خودباوری و خوداتکایی می چرخد.
وی به تعامل شرکت نمایشگاه های بین المللی استان اصفهان با صنعتگران بخش فولاد مبارکه این شهر اشاره و تصریح کرد: این صنعت به تغییر استراتژی در زمینه تولید و عرضه نیاز دارد.
وی تصریح کرد: این دغدغه مشترک از آن جا نشات می گیرد که صنعت فولاد کشور از سه مزیت اصلی منابع، تکنولوژی و دانش برخوردار است اما حاصل برآیند این سه رکن همچنان با انتظارات واقعی و منطقی آن مطابقت ندارد.
محققیان با بیان اینکه این دغدغه در سال های گذشته و در دولت های مختلف در عرصه نمایشگاه ها ظهورکرده است، ادامه داد: تغییر استراتژی موضوعی کلیدی است که تحقق آن تغییر در مواردی چون ساز و کارهای بازار عرضه و تقاضا، معادلات اقتصادی، روش ها و برنامه ها، اهداف و مهم تر از همه تغییر در تفکر و دیدگاه ها را می طلبد.
وی با بیان اینکه مولفه های لازم برای تغییر استراتژی، برنامه ریزی و نقشه راه است ، اضافه کرد: کارشناسان اقتصادی معتقدند تنها راه برای متعادل کردن بازار و حمایت از صنعت، تلاش برای خودکفایی و بالا بردن ظرفیت تولید داخلی است.
محققیان اظهارکرد: شرکت نمایشگاه های بین المللی استان اصفهان چنین نمایشگاهی را با هدف حمایت از تولید داخلی و به رخ کشیدن توانمندی های کشور برپا کرده است.
وی همزمانی این نمایشگاه با هشتمین نمایشگاه تخصصی اتوماسیون صنعتی و ابزار دقیق را عاملی برای انتقال صحیح تکنولوژی های مورد نیاز در این بخش و عاملی برای نفوذ بیشتر اتوماسیون در بخش صنعت دانست و گفت: این نمایشگاه خود دارای هویتی مستقل است اما در سالجاری بیشتر مشارکت کنندگان آن با محوریت صنعت فولاد به ارایه خدمات و محصولات می پردازند.
مدیر عامل شرکت نمایشگاه های بین المللی استان اصفهان ادامه داد: برگزاری این نمایشگاه می تواند تولیدکنندگان را نسبت به آینده امیدوار کرده و شرایط را برای جذب سرمایه ها به سمت صنعت فراهم کند.
هشتمین نمایشگاه بین المللی متالورژی، فولاد، معدن و صنایع وابسته با حضور 90 شرکت از استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، مازندران، خراسان شمالی، مرکزی، تهران، یزد، اصفهان و کهگیلویه و بویراحمد و همچنین حضور مستقیم کشور ترکیه از 22 تا 25 مرداد در محل دایمی نمایشگاه های اصفهان دایر است/. ب

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.