سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زنجان/

ضرورت مشارکت همه ارگانها و مردم در حفظ و حراست از منابع طبیعی

رئیس سازمان جنگلها ، مراتع و آبخیزداری کشور، با تاکید بر مشارکت همه ارگانها و مردم در حفاظت از منابع طبیعی تحقق این امر راعامل توسعه منابع طبیعی عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زنجان ؛رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور در همایش همیاران طبیعت در زنجان گفت : در قرآن کریم سفارشات متعددی در مورد حفظ و حراست از درختان و منابع طبیعی نقل شده است.

جلالی با تاکید بر جایگاه و اهمیت گیاهان و درختان در زندگی بشر افزود :بسیاری از نیازهای بشر را گیاهان تامین میکنند  بیشتر نیاز انسان به خوراک، پوشاک ،انرژی و نیازهای دارویی بشر همگی از گیاهان تامین می شود.

وی با اشاره به اینکه طی سال‌های اخیر شاهد بر هم خوردن تعادل اکوسیستم‌ها و تغییر اقلیم بودیم ادامه داد : باید اقدمات لازم برای جلوگیری از این مشکل زیستی در کشور انجام شود چراکه در صورت ادامه این وضعیت مشکلات فراوانی را در اثر تغییر اقلیم در کشورمان شاهد خواهیم بود.

رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور  بر نقش همیاران طبیعت در راستای حفظ و حراست از منابع طبیعی تاکید و تصریح کرد: باید در کشور تعداد همیاران طبیعت افزایش یابد.

جلالی  با بیان اینکه جانوران نیزحیاتشان وابسته به وجود گیاهان است، ادامه داد: تامین اکسیژن، جذب کربن موجود در محیط و جذب آب در خاک و جلوگیری از فرسایش خاک از دیگر مزایای وجود درختان و گیاهان به شمار می‌رود.

وی  بر ارزش اکولوژیکی درختان اشاره و اضافه کرد : 200 برابر ارزش ظاهری درختان از جمله ارزش چوبی آنها، ارزش اکولوژیکی آنها است.

رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور   مشارکت همه ارگانها و مردم در حفاظت از منابع طبیعی را ضروری عنوان و خاطر نشان کرد:تحقق این امر عا مل توسعه منابع طبیعی وجنگلها خواهد شد.

 
برچسب ها: مشارکت ، ارگانها ، حراست
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.