سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ارسال اسلحه برای مبارزان کرد از سوی فرانسه

کاخ الیزه، اعلام کرد در ساعات آتی به مبارزان کرد در عراق برای مبارزه با جهادگرایان داعش اسلحه می دهد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل ازشبکه فرانس بیست و چهار؛  این شبکه تلویزیونی فرانسوی افزود، بر اساس اطلاعیه فرانسوا اولاند، رئیس جمهور فرانسه تصمیم در این باره با توافق مقامات بغداد گرفته شده است.
در گزارشی که از این شبکه تلویزیونی پخش شد، آمده است، کاخ الیزه فرانسه (نهاد ریاست جمهوری فرانسه) روز چهارشنبه در اطلاعیه ای اعلام کرد که پاریس به مبارزان کرد عراق برای مقابله با نیروهای داعش اسلحه می دهد.
در این اطلاعیه آمده است، «به منظور برآورده ساختن نیاز ضروری ابراز شده از سوی مقامات منطقه کردستان، رئیس جمهور (فرانسه) با توافق بغداد تصمیم گرفته است، در ساعات آینده تسلیحاتی را به کردستان بفرستد.»
این گزارش می افزاید، فرانسه منتظر نماند که اعضای اتحادیه اروپا در زمینه ارسال کمک تسلیحاتی به کردهای عراق به توافق برسند. این تصمیم پس از شکست نشست سفرای کشورهای عضو اتحادیه اروپا در روز سه شنبه اتخاذ شده است. برخی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا نظیر سوئد به شدت با ارسال سلاح به عراق مخالف هستند. بنابراین پاریس تصمیم گرفت به سرعت با توافق بغداد در این زمینه اقدام کند.
مسعود بارزانی، رئیس دولت خودگردان کردستان روز یکشنبه از جامعه بین المللی خواسته بود که برای مبارزان کرد سلاح تأمین کند و از این طریق به آنان در عقب راندن جهادگرایان داعش کمک برساند.
کردها پیش از این از پشتیبانی آمریکایی ها نیز بهره مند شده اند. آمریکا از چند روز پیش حملات هدفمندی را بر ضد مواضع گروه داعش ترتیب داده است. انگلیس نیز تمایل خود را برای ارسال سلاح برای کردها ابراز کرده است. در حال حاضر کاخ الیزه نوع سلاح ها، مقدار آن ها و نحوه ارسال آن ها به کردستان عراق را به طور دقیق مشخص نکرده است.
این گزارش افزود، محموله دیگری شامل بیست تن کمک بشر دوستانه امروز چهارشنبه از پاریس عازم عراق شد. این محموله به طور عمده کمک هایی نظیر دارو، چادر و وسایل درمانی و توزیع آب را شامل می شود.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.