سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

منطقه یک طی 2 سال435 میلیون تومان صرف خرید و تملک باغات کرد

شهردار منطقه یک گفت: طی دو سال 435 میلیون تومان صرف خرید و تملک باغات در منطقه یک شده است.

 به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، مجتبی یزدانی در نشست خبری امروز در سالن کنفرانس شهرداری منطقه یک گفت: اولین مسئله‌ای که در منطقه یک مطرح است فضای سبز و باغات سطح منطقه است به عنوان مثلا در جماران دو باغ بزرگ شامل باغ خسروشاهی و امیر سلیمانی وجود دارد که هر دو باغ تحویل مردم شده است باغ امیر سلیمانی حدود 2 هکتار و سرای محله خسروشاهی که بهترین سرای محله تهران است و سرای محله جماران که حدودا 4 هکتار در جماران تملک شده است.
 
وی بیان کرد: باغ ملک شماره یک و دو به مساحت 12هزار مترمکعب و باغ وزیری حدود 3 هکتار بازسازی و بازپیدایی شده و مردم درحال استفاده از آن هستند.
 
فضاهای از پارک مهرگان به مساحت 14هکتار در محله نفت به بهره‌برداری رسیده و در محله رحمان آباد باغ نیلوفر16 هکتار تجمیع پلاک شده و در اختیار مردم قرار گرفته است.
 
شهردار منطقه یک تصریح کرد: طی دو سال 435 میلیون تومان صرف تملک و خرید باغات در منطقه یک شده است برای باغ خسروشاهی36 میلیارد تومان و 54 میلیون مترمربع سرانه عمومی و خصوصی سطح منطقه یک است.
وی تصریح کرد: 13 باغ در منطقه یک است که بعضی از آنها مانند باغ لارک فرمان فرما،‌ مسجد تهران، نعمتی که شهرداری در حال مذاکره است که آنها را ایجاد کند.
 
* بیش از 70 درصد از باغات شمال تهران به پارک تبدیل شده 
 
مجتبی یزدانی در ادامه گفت: در ارتفاعات امکانات گردشگری تعریف شده که باغات در ارتفاعات 1800 متر به بهره‌برداری رسیده‌اند.

وی اظهار داشت: باغ ملک حدود 12 هزار متر تملک شده و باغ وزیری حدود 3هکتار بازسازی و پازپیرایی شده است.

وی عنوان کرد: بیش از70 درصد از باغات به پارک و فضای عمومی تبدیل شده که همه آنها در انتهای منازل مسکونی شروع شده و اجحاف به ارتفاعات ندارد.

 

شهردار منطقه یک اضافه کرد: بحثی در حقوق مردم وجود دارد که در بعضی از پهنه‌های شمال تهران با پیشنهاد شهرداری برابر ماده 14 قانون زمین شهری و تأیید کمیسیون ماده 5 طرحهایی با تفاهم مالک و قانون، 70 درصد زمینها تبدیل به پارک شده است که شامل 2/1 درصد در خیابان فرشته تبدلیل به پارک و در زعفرانیه چیزی حدود 5/1  هکتار تبدیل به فضای سبز شده است.
 
*تبدیل کردن قسمتهایی از منطقه یک به فضای سبز


یزدانی افزود: بحث دیگری که در حوزه شهری مطرح است تبدیل کردن قسمتهایی از منطقه یک به فضای سبز است.
وی بیان کرد: نقاط بی‌دفاع شهر نیز به پارک تبدیل شده و شهرداری منطقه یک 75 پارک به پارکهای منطقه اضافه کرده است.
 
* وجود امکانات در محلات منطقه یک
 
یزدانی اظهار داشت: طبق گفته دکتر قالیباف اداراتی در محلات ایجاد شود و حداقل امکانات شامل سرای محلات مجموعه ورزشی و پارک وجود داشته باشد.
 
وی عنوان کرد: شهرداری منطقه یک سعی کرده است امکانات دیگری از جمله زمین چمن مصنوعی، سوله، امکانات زیر ساخت آتش نشانی ایجاد کند که تا به حال 8 ایستگاه بحث زیرساختش انجام شده که 2 ایستگاه تا سال پیش ساخته شده و 2 ایستگاه در برنامه قرار دارد.
شهردار منطقه یک افزود: از بیست و شش محله 23 ساختمان در مالکیت محله قرار گرفته و تا پایان سال بقیه نیز در مالکیت قرار می‌گیرد.
 
یزدانی گفت: روزهای تعطیل رود درها به عنوان مکانهای گردشگری 5/1 میلیون نفر جمعیت را جذب می‌کند که مهمترین اقدام ساماندهی جمعیت مراجعه کننده به این رود دره‌ها است.
 
وی اظهار داشت: از شرق منطقه رود دره‌سوهانک، گلابدره، دارآباد، خرگوش‌دره‌، دربند،‌مقصودبیک، ولنجک،‌ورود دره، درکه پایین و بالا که از این رود دره‌ها 3 مورد در بحث جذب گردشگر اجرای پروژه شده است.
 
شهردار منظقه یک تصریح کرد: محله‌های گلابدره، دربند، آونگ، دارآباد هزینه‌های بیشتری را نسبت به سایر محلات به خود اختصاص داده است چون تقاضا در این محله‌ها بیشتر بوده است.
 
* سایر پروژه‌های مهم منطقه یک

یزدانی بیان کرد: ایجاد موزه سینما یک ساختمان قدیمی و تاریخی است که از در ولیعصر(عج) ساختمان حوزه سینما قابل رویت است.

وی تصریح کرد: سرای محله خسرو شاهی، 35 متری اندرزگو رود دره، خرگوش‌دره و باغ امیر سلیمان و گلابدره از جمله پروژه‌های انجام شده در منطقه است.
 
شهردار منطقه یک افزود: عملیات‌های اجرایی شروع شده در منطقه یک شامل 35 متری افتخاری است که به بزرگراه امام علی(ع) وصل می‌شود و از داخل پادگان خیابان عبور می‌کند و در قسمت نیاوران و بیمارستان مسیح یعنی در قسمت شمالی ترافیک کاهش می‌یابد.
 
وی تصریح کرد: از جمله اقداماتی که قرار است انجام شود ادامه صیاد شیرازی وصل به اتوبان امام علی(ع) و وصل به بلوار ارتش است که با وزارت دفاع از چند روز پیش کار مطالعاتی‌اش آغاز شده است.
 
یزدانی عنوان کرد: پتانسیلهای خاصی در منطقه یک وجود دارد که از جمله آنها امامزاده‌ها و مکانهای مذهبی است به دلیل اعتقادات مذهبی مردم امامزاده‌های اسماعیل(ع)، صالح (ع)، علی اکبر چیذر و امامزاده قاسم در منطقه یک وجود دارد که میانگین 12 تا 15 هزار مراجعه کننده به امامزاده صالح مراجعه می‌کنند و شهردار عضو هیئت امنای امامزاده است و بحثهای فرهنگی با متولی آن امامزاده انجام می‌شود.
 
شهردار منطقه یک افزود: بنیاد پروفسور حسابی ک یکی، 2 ملک آن در حال انجام است هم چنین سیمین دانشور که کار ویژه‌ای می‌طلبد.

وی گفت: موزه موسیقی، موزه هنرمندان، موزه انتظامی از پروژه‌های انجام شده است و ائمه جماعات بسیج و شورایاری با شهرداری منطقه یک همکاری خوبی دارند.
 
یزدانی تصریح کرد: بودجه شهرداری منطقه یک نسبت به سال قبل 1/5 برابر افزایش یافته است.
وی عنوان کرد: در بحثهای ترافیکی بهترین ایستگاه‌های داخل شهری متعلق به منطقه یک است و تعداد پارکینگها منطقه به هزار عدد می‌رسد.
 
یزدانی اظهار داشت: از پروژه‌های در حال راه‌اندازی موزه، خانه ادبیات و خانه عکس شمیران است.
 
وی خاطرنشان کرد: خط 3 مترو نیز که قسمت اعظم آن در منطقه یک قرار دارد دکتر قالیباف قول به بهره برداری از آن را امسال داده‌اند و خط 1 نیز قرار است به اتمام برسد وی همچنین از تفاهم بین ادارات شهرستان خبر داد.
 
انتهای پیام/

برچسب ها: خرید ، باغ ، تملک
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.