سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قم/

تفاهم‌نامه اوقات فراغت کانون‌های مساجد در قم

قائم مقام دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قم گفت: 400 کانون فرهنگی هنری مساجد 125 هزار و 840 نفر را در قالب تمام برنامه‌های تفاهم‌نامه‌ای از ابتدای اوقات فراغت زیرپوشش قرار داده‌اند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم؛ حجت‌الاسلام اسدالله کریمی با اشاره به اقدامات کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قم در تابستان سال 93 گفت: برای اوقات فراغت امسال تفاهم‌نامه‌ای با 479 کانون مساجد با عنوان «تفاهم‌نامه اوقات فراغت» امضا شد.

وی افزود: این تفاهم‌نامه در سه حوزه آموزش و مهارت‌ها، فرهنگ و هنر و ارتباطات با 37 عنوان برنامه تنظیم و در جلسه‌ای خصوصی با هر کدام از مسولان کانون‌های مساجد، مشخص شد که هر کانون آماده برگزاری چه برنامه‌هایی است.

قائم مقام دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قم یکی از عناوین مهم در حوزه آموزش و مهارت‌ها را آموزش قرآن و مباحث مرتبط قرآنی دانست و اظهار کرد: بیش از 400 کانون مجری برنامه‌های آموزشی قرآنی بوده و بیش از 80 هزار نفر در استان قم هر روز از این کلاس‌ها استفاده می‌کنند.

وی از برگزاری کلاس‌های آموزشی و فنی در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خبر داد و گفت: 153 کانون در برنامه‌های پژوهشی مجری هستند که جمعا 3 هزار و 60 نفر را زیرپوشش خود قرار داده‌اند.

وی هدف از برگزاری برنامه‌های پژوهشی در کانون‌های مساجد را تشکیل هسته‌های آموزشی و شرکت در جشنواره پژوهش اندیشه پویا دانست و خاطرنشان کرد: یکی از اتفاقات خوب امسال تشکیل اتاق‌های فکر در کانون‌های مساجد با حضور مسئولین کانون‌های برای حل مسائل تربیتی و مالی کانون و برگزاری برنامه‌های مورد نیاز بود.

کریمی تصریح کرد: برنامه‌های حوزه فرهنگ و هنر در قالب 4 بخش فرهنگی، هنری، اردویی و ورزشی و تفریحی تنظیم شده بود و در قسمت فرهنگی 963 کلاس در کانون‌ها برگزار شده و 20 هزار نفر در این کلا‌س‌ها شرکت کردند.

وی در ادامه با اشاره به برگزاری برنامه‌های هنری از قبیل تئاتر، تواشیح و سرود در 158 کانون استان قم گفت: در همین راستا جشنواره آواها و نغمه‌ها در سطح استان برگزار شد تا علاوه بر ایجاد شوق، از بین افراد شرکت‌کننده استعدادیابی نیز صورت بگیرد.
قائم مقام دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قم خاطرنشان کرد: در بخش اردویی 603 عنوان برنامه در کانون‌ها اجرا شده و 24 هزار نفر در این برنامه‌های اردویی سازماندهی شدند و 2 هزار نفر به اردو مشهد اعزام خواهند شد.



انتهای پیام/ش
برچسب ها: قم ، تفاهم نامه ، کانون ، مساجد
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.