سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

همکاری فیفا و دانشگاه پزشکی زوریخ برای حفظ سلامت بازیکنان

فدراسیون جهانی فوتبال فیفا پروژه‌ای مشترک با دانشگاه پزشکی زوریخ آغاز کرده تا به موجب آن در مورد حفظ هرچه بهتر سلامت بازیکنان فوتبال تحقیق شود.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران به نقل از رویترز، موضوع آسیب دیدگی بازیکنان فوتبال از ناحیه سر در جریان بازی‌های جام جهانی 2014 شرایط خطرناکی برای فوتبالیست‌ها بوجود آورد و فیفا را برآن داشت تا در مورد دوباره به زمین فرستادن بازیکنانی که دچار بیهوشی شده‌اند قوانین سخت گیرانه‌ای وضع کند.

در بازی‌های جام جهانی 2014 بازیکنان شامل آلوارو پریرا، خاویر ماسکرانو و کریستوف کرامر از ناحیه سر مصدوم شده و لحظاتی را بیهوش شدند.

نکته عجیب آنکه این بازیکنان از سوی مربی بار دیگر به زمین مسابقه فرستاده شدند و به بازی ادامه دادند. فیفا تحقیقات گسترده‌ای با همکاری دانشگاه پزشکی زوریخ انجام می‌دهد تا مشخص شود میزان آسیب‌دیدگی به سر بازیکنان در چه سطحی خطرناک بوده و مربیان اجازه استفاده مجدد از بازیکن مصدوم تا چه مدت زمانی را ندارد.

رئیس بخش پزشکی فیفا بر روی این تحقیقات نظارت دارد و امیدوار است دستورالعمل مکتوب و جامعی در مورد آسیب دیدگی‌ها از ناحیه سر به تمامی فدراسیون‌های فوتبال در جهان ارائه دهد.

انتهای‌پیام/

برچسب ها: فیفا ، پزشکی ، فدراسیون ، زوریخ
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.