سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عزت نفس را در خود پرورش دهیم

عزت نفس از باور خود توانمندی به معنای داشتن اطمینان به توانایی فکر کردن،‌درک کردن وتصمیم گیری برای خود است.

 به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، خود توانمندی و احترام به خود به این معنا است که هر یک از ما می‌توانیم فکر کنیم و اشتباهات خود را اصلاح کنیم و باید بدانیم که می‌توانیم با چالش‌ها و مشکلات زندگی برخورد اندیشمندانه کنیم.

امان قرائی مقدم و آسیب‌شناس،‌در رابطه با عزت نفس در گفتگو با  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، منظور از احترام به خود این نیست که ما کامل و صد در صد بی‌عیب و نقص هستیم منظور این است که از خود مراقبت کرده و به خود عشق بورزیم و خود را شایسته برای غلبه بر مسائل و مشکلات زندگی بدانیم.

عزت نفس در ما دیگران به شکل‌های متفاوتی ظاهر می‌شود اما به طور کلی عزت نفس را می‌توان در حالت چره‌، رفتار و صحبت و حرکت اشخاص مشاهده کرد، برخورد باز و گشوده با انتقادها راحتی در پذیرش اشتباهات نمونه‌هایی از شکل عزت نفس است.

کلام و حرکات اشخاص دارای عزت نفس از کیفیت راحت برخوردار است به عبارت دیگر طرز کلام و حرکات اشخاص دارای عزت نفس از کیفیت راحت برخوردار است.

همواره بیاندیشیم و فکر کنیم که آیا اعمال و رفتار ما با هدف‌هایمان و امکانات موجودمان همخوانی دارند و در این مسیر حرکت‌ها و رفتار خود را هماهنگ کنیم و در صورت نیاز اصلاح کنیم.

انتهای‌پیام/ 
برچسب ها: عزت نفس ، پرورش ، اطمینان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.