به گزارش
خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران؛ حجت الاسلام والمسلمین آذربایجانی عضو کارگروه روانشناسی شورای تحول علوم انسانی طی سخنرانی در نشست خبری شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: یکی از ضعفهای جدی در کشور ضعف در زمینه پژوهشی است چنانچه کمتر از 7 درصد منابع آموزشی در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد به پژوهش کیفی میپردازند یعنی 93 درصد از پژوهش کشور در زمینه پژوهشهای کمی پرداخته شده است.
وی افزود: به رویکردهای جدید توجه نشده است چنانچه اکثر کتب این رشته 80 درصد از منابع ترجمه شده است.
حجت الاسلام والمسلمین آذربایجانی تصریح کرد: بحث نیاز سنجی و پایش مناطق مختلف در زمینه روانشناسی، توازن جنسیتی، تناسب مقاطع تحصیلی، ضعف عملی و مهارتی، ضعف انسان شناسی و مغفول ماندن نیازها و بخشهای الهی انسان از جمله مشکلاتی است که در زمینه روانشناسی وجود دارد 16 عنوان از دروس روانشناسی تغییر کرده و 8 عنوان نیز در این رشته در زمینه روانشناسی بینشی برای آشنایی با فرهنگ بومی شکل گرفته است.
وی خاطرنشان کرد: رشته روانشناسی در مقطع کارشناسی هم اکنون 138 واحد دارد که 72 واحد آن پایه، 36 واحد مربوط به دوره تخصصی، 10 واحد مربوط به دروس اختیاری و 20 واحد نیز مربوط به دروس عمومی بوده است که بازنگری در این رشته بعد از 5 سال دوباره شکل میگیرد./
انتهای پیام/