سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خنده و گریه به موقع حاکی از سلامت روانی است

قرار نیست هر کسی به طور دقیق بداند چقدر در طول روز می‌خندد و یا چقدر ممکن است گریه کند، اما همین که هر فرد بتواند به موقع ناراحت شود و به موقع هم شاد باشد،یعنی از سلامت روانی برخوردار است.

اکرم عسگری روانشناس خانواده در گفتگو با  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ضمن اشاره بیان این مطلب گفت: چه بخواهیم چه نخواهیم غم بخشی از زندگی همه ما انسان‌هاست و در مواقعی حضور خود را نشان می‌دهد، بنابراین انکار غم و غصه نه تنها کاری عاقلانه نیست بلکه حتی گاهی غیر ممکن  است. به طور کلی انسان سالم انسانی است که از عاطفه‌ای انعطاف پذیر، متناسب و در عین حال متعادل برخوردار باشد.

وی ادامه داد: کسانی هم هستند که نه چیزی می‌تواند شادشان کند و نه به این راحتی‌ها غمگین می‌شوند، در بعضی موارد که شخص دچار بیماری‌های روانی است ممکن است چنین حالاتی داشته باشد.

عسگری تصریح کرد: بعضی از بیماران روانی نسبت به عوامل و عواطف متفاوت هیچ واکنشی خاصی نشان نمی‌دهند، ولی از انسان‌های سالم انتظار می‌رود در مواجهه با مسائلی از قبیل فقدان، از دست دادن عزیزان و....واکنش‌های متناسبی مانند گریه کردن، فغان، اندوهگین شدن و برگزاری دوره‌های سوگواری داشته باشند.

این روانشناس خانواده خاطرنشان کرد: برعکس این موضوع هم صادق است و انسان سالم در برخورد با موضوعات شاد مانند جشن‌ها و عروسی‌ها و... هم باید واکنش‌های متناسب با آن‌ها  مانند خندیدن و ابراز هیجانات مثبتی از قبیل شادمانی را بروز دهد و فقط در چنین شرایطی است که می‌توان  گفت فرد از نظر سلامت روانی در وضعیت خوب و مناسبی قرار دارد.


انتهای پیام/

برچسب ها: خنده ، گریه ، سلامت ، روانی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.