سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قم/

طعم تلخ نابودی دریاچه نمک قم /دریاچه نمک قم قربانی بی توجهی مسولان

رییس اداره طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست قم گفت: خشک شدن دریاچه نمک این استان، مانند دریاچه ارومیه به عنوان مشکلی منطقه ای و ملی در حال توسعه است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم؛ رییس اداره طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست قم گفت: خشک شدن دریاچه نمک این استان، مانند دریاچه ارومیه به عنوان مشکلی منطقه ای و ملی در حال توسعه است.
 سید احمد شفیعی با اشاره به برگزاری نخستین جلسه کارشناسی دریاچه نمک ، اظهار داشت: مشکلات دریاچه نمک، ریشه های فرااستانی داشته و البته چالش ها و تاثیرات مخرب فرااستانی نیز ایجاد می کند.
وی اضافه کرد: عدم تامین حقابه های زیست محیطی دریاچه نمک و دیگر تالاب ها و رودخانه های استان قم، معضل گرد و غبار و ریزگردها را در بزرگترین کانون های جمعیتی در مرکز کشور تشدید کرده است.
وی از جمع آوری و مستندسازی لایه های اطلاعاتی مربوط به دریاچه نمک از سوی دستگاه های اجرایی ذیربط و ارایه آن به اداره کل حفاظت محیط زیست استان قم خبر داد و ابراز امیدواری کرد: با برگزاری جلسات متعدد و تبادل نظر کارشناسی بتوانیم اقدامات مثبت و موثری در جهت رفع مشکلات حوزه آب و خشک شدن دریاچه نمک انجام دهیم.
دریاچه نمک، با طول 80 و پهنای 30 کیلومتر، یک فرونشست زمین ساختی است که در ارتفاع حدود 795 متر از سطح دریای آزاد تشکیل شده و در 62 کیلومتری استان قم قرار دارد.

انتهای پیام/ب

برچسب ها: قم ، نابودی ، کمین ، دریاچه ، نمک ، جدی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.