سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران خبر داد:

اختصاص دو میلیارد ریال اعتبار برای هوشمندسازی مدارس / توسعه هوشمندسازی با رعایت اصل معلم محوری

مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران از اختصاص 2 میلیارد اعتبار در سال تحصیلی 94-93 برای هوشمند سازی مدارس خبر داد.

به گزارش  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، اسفندیار چهاربند مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران در همایش تبیین سیاستهای هوشمندسازی مدارس که امروز در اردوگاه شهید باهنر برگزار شد گفت: یکی از فعالیتهایی که برای شروع سال تحصیلی 94-93 پیش بینی شده تعیین جهت گیریها و راهکارهای توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات در چارچوب هوشمندسازی مدارس است که در این زمینه اقدامات گذشته را بررسی کرده و برای سال تحصیلی 94-93 راهکارهای توسعه هوشمندسازی مدارس را اختصاص می دهیم و هم اکنون در مرحله آماده سازی هستیم تا برای سال تحصیلی آینده با کارآمدی بیشتر از این فناوری‌ها در تحصیل وارتقای کیفیت دانش آموزان بهره مند گردیم.


وی در ادامه افزود: در ذهن برخی از افراد ابهاماتی در خصوص فناوری اطلاعات و ارتباطات وجود دارد و ممکن است نقدهایی نیز دراین خصوص داشته باشد. بنابر این نکات ضعف می بایست شناسایی شود و برروی یک اصل به توافق برسیم واین اصل در آموزش و پرورش شهر تهران به یک گفتمان تبدیل شود.


چهار بند اضافه کرد: نهادینه کردن و برنامه محوری مبتنی بر افراد بالا دستی برای ما مهم است و در برنامه‌های قبلی هوشمندسازی به لحاظ وقت، تجهیزات، اعتبار ومنابع انسانی هزینه‌های زیادی صرف شد و آموزش و پرورش شهر تهران از اواسط دهه هفتاد مدارس هوشمند را راه‌اندازی کرد و به تدریج این مدارس دوره‌های تکامل خود را طی کردند و هرچه جلوتر رفتند ابهامات برطرف شد اما درحال حاضر هوشمندسازی به استناد سند تحول بنیادی یک ضرورت است و درسندتحول آمده که در جهت استفاده هوشمند مربیان و دانش آموزان از فناوری اطلاعات وارتباطات برای تسریع در یاددهی و یادگیری و پرکردن شکاف دیجیتال بین مناطق بهره مند شوید.


مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران همچنین تصریح کرد: علاوه بر آموزش دانش آموزان و معلمان برای استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات در راستای تحقق اهداف تعلیم و تربیت می بایست خانواده‌ها را نیز همسو کنیم.


وی با اشاره به اینکه متنوع کردن فرصتهای یادگیری یکی از ویژگی‌های استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات است افزود: هوشمند سازی می بایست با رعایت اصل معلم محوری توسعه یابد یعنی معلم باید شایستگی‌های خود را برای استفاده از فناوری‌های نوین ارتقا دهد و اقدام به تولید محتوای الکترونیکی نماید و از سوی دیگر آموزش نیروی انسانی ضرورتی است که نباید بستری برای نارضایتی باشد.


چهار بند با اشاره به اینکه دو میلیارد تومان اعتبار برای هوشمندسازی مدارس در سال تحصیلی 94-93 اختصاص یافته است گفت: تأمین سخت افزارهای مورد نیاز یکی از آسیب‌های هوشمندسازی در سالهای گذشته بوده که تأمین سخت افزارها توسط اولیا تأمین می شد اما امسال برنامه داریم که از طریق منابع دولتی این موضوع را هدایت نماییم.


انتهای پیام/

برچسب ها: فناوری ، نهادینه ، آموزش
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.