سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/

آغاز دومين دوره همايش خط امام (ره) در حرم مطهر رضوي

همایش آموزشی دومین دوره کشوری خط امام (ره) ویژه یک‌ هزار نفر از مسئولان بسیج دانشجویی دانشگاه‌ ها و دانشکده های سراسر کشور عصر دیروز در حرم مطهر رضوی آغاز شد

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران خراسان رضوی، امام جمعه موقت تهران در افتتاحیه این همایش گفت:عصر ظهور دوران اوج تمدن بشری است که بشر در این دوره به اوج عرصه‌ های علمی فناوری و صنعت می رسد.

آیت الله سید احمد خاتمی با اشاره به آیاتی که به نصرت مسلمانان تأکید کرده است افزود: با وجود تمام پیشرفت ها در عصر ظهور نمی‌ توان بدون تمدن اسلامی به هدف نهایی ‌رسید.

خاتمی گفت: معنویت در تمدن اسلامی به مثابه ستون فقرات است و شما دانشجویان تمدن ساز در این عرصه وظیفه ویژه دارید زیرا اگر دانشجویان بسیجی ما در عرصه های مدیریتی قرار گیرند تمدن برجسته اسلامی که مدنظر مقام رهبری است محقق می‌شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه وجه تمایز تمدن اسلامی با دیگر تمدن‌ها عنصر معنویت است بیان کرد: معنویت یعنی تکلیف مداری و نمونه بارز تکلیف مداری سخن حضرت اسماعیل (ع) به حضرت ابراهیم (ع) است که گفت هرچه از جانب خدا دستور یافته ‌اید انجام دهید.

وی زیارت را نیز از مصادیق برجسته معنویت خواند و از مدیران بسیج دانشجویی که مراسم افتتاحیه دوره خط امام را در حرم مطهر رضوی برگزار کردند تقدیر کرد.

شناساندن منش،روش و بینش راهبردی امام خمینی(ره) و تربیت نیروی همطراز انقلاب اسلامی از اهداف دوره ‌های ویژه خط امام (ره) است.

در همایش آموزشی دومین دوره کشوری خط امام(ره) که در رواق شیخ حرعاملی برگزار شد آیت ‌الله سید احمد خاتمی عضو مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه موقت تهران و محمد حسین صفار‌هرندی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام سخنرانی کردند.

نخستین دوره کشوری همایش «خط امام» ویژه مسئولان بسیج دانشجویی دانشگاه‌های سراسر کشور از 12 تا 19 مرداد در صحن دارالهدایه حرم مطهر رضوی برگزار شد.

انتهای پیام//

برچسب ها: همایش ، خط ، امام ، رهبری
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.