سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

روشنگری با افشاگری تفاوت دارد/ بردوش کشیدن ارکان دموکراسی برعهده رسانه‌ها است

فرماندار ملارد گفت: مطبوعات رکن چهارم دموکراسی محسوب می شوند و در واقع امر رسانه‌‌ها ارکان دموکراسی را بردوش می‌کشند و در چنین جایگاهی انعکاس صادقانه اخبار و اطلاعات و منعکس نمودن دردهای جامعه وظیفه خطیر خبرنگار محسوب می شود اما روشنگری و آگاهی بخشی با افشاگری تفاوت دارد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، داوود کرمی فرماندار شهرستان ملارد در نشست صمیمی مسئولین شهرستان ملارد با خبرنگاران که با همت و همیاری ائمه جمعه ملارد ( حجة الاسلام والمسلمین سید حسین حسینی ) و صفادشت ( حجة الاسلام والمسلمین جعفر محسن زاد) ،‌ رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ملارد ،‌ مدیران شهری ملارد و صفادشت واداره‌‌های ورزش و جوانان و صنعت، معدن و تجارت ملارد در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مطبوعات رکن چهارم دموکراسی محسوب می شوند و بر دوش کشیدن ارکان دموکراسی بر  عهده آنهاست و اطلاع رسانی دقیق ، شفاف ، آگاهانه و سازنده از وظایف خطیر یک خبرنگار محسوب می شود اما باید در نظر داشت روشنگری با افشاگری تفاوت دارد زیرا روشنگری از دامن یک خانواده بر می خیزد اما افشاگری در نقطه مقابل آن قرار دارد.

وی در ادامه افزود: مطالبه و انتظار ما نقد منصفانه، مشفقانه و روشنگرانه است زیرا این امر کمک حال ما است و اگر چه انسان اساساً نقد را به سختی و دشواری هضم می کند و غالباً آن را نمی‌پذیرد اما اگر فکورانه بیاندیشیم آثار و نتایج نقد سازنده بسیار مثمر ثمر و مطلوب است.

*انعکاس اخبار نقاط دوردست شهرستان ملارد ضرورت توجه بیشتری را می طلبد

در ادامه این مراسم علیرضا رئیس اوژن ، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ملارد ضمن اشاره به لزوم تعامل هرچه بیشتر ادارات شهرستان مذکور با اصحاب رسانه و خبرنگاران اظهار داشت: اخبار نقاط دورافتاده ملارد برای این شهرستان حائز اهمیت است و توجه مضاعف خبرنگاران به انعکاس اخبار نواحی مختلف ملارد را می طلبد.

وی در ادامه افزود: خبرنگاری شغل دشواری محسوب می شود و ضرورت توجه هر چه بیشتر به تامین معیشت خبرنگاران احساس می شود.

*اخبار مثبت و مطلوبی از سطح شهرستان ملارد منعکس می شود

در ادامه این مراسم علی اکبر خراسانی شهردار ملارد با بیان اینکه پذیرای نقد سازنده و اثربخش هستیم اظهار داشت: در گذشته عمده اخبار منعکس شده در سطح شهرستان از سوی رسانه‌ها مشمول مسائل و موارد منفی می شد اما به فضل الهی وبا تلاش مسئولین و خبرنگاران کارآمدی‌ها نیز انعکاس پیدا می‌کند.

وی در ادامه تصریح کرد: مشکلات در شهرستان ملارد زیاد است اما با استعانت از الطاف الهی وبا همیاری مسئولین امید آن داریم روند سازنده مذکور در جهت رفع معایب همچنان استمرار یابد.

گفتنی است در پایان این مراسم که اولین نشست رسمی تجلیل از خبرنگاران درسطح شهرستان ملارد در طول سنوات گذشته محسوب می شد خبرنگاران و اصحاب رسانه به بیان مشکلات و تبادل نظر در خصوص برخی نارساییهای عرصه خبر و اطلاع رسانی در سطح شهرستان ملارد پرداختند.

انتهای پیام/
برچسب ها: معدن ، فرهنگ ، ملارد
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.