سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

منتظر این روش درمانی قطعی برای "آرتروز"، باشید

بیماری آرتروز که بیشتر در مفاصل مهم بدن مثل مفصل زانو و آرنج ایجاد می شود، با درد شدید همراه است و درمانهای جدیدی برای درمان این بیماری، علاوه بر درمان دارویی، در مرحله آزمایشی است که یکی از این درمانها پرولوتراپی است.

دکتر آرمان احمد زاده، فوق تخصص روماتولوژی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: در حال حاضر آرتروز به کمک دارو درمانی است ولی پیشرفت علم، این اجازه را به بشر می دهد که روشهای جدید درمانی را مورد آزمایش قرار دهد یکی از این روشها که در مرحله آزمایشی است، پرولوتراپی است که با اجازه بیمار انجام می گیرد و تا به حال نتایج خوبی داده است.

دکتر احمد زاده ادامه داد: این روش برای اولین بار در دانشگاه اوهایو انجام شد و به اندازه درمانی دارویی آرتروز، نتیجه بخش بود و در حال حاضر بطور محدود و فقط در مراکز درمانی و دانشگاهی کشور انجام می گیرد و هیچ مرکز درمانی خصوصی، مجاز به استفاده از این روش نیست.

این متخصص روماتولوژی گفت: مبنای این نوع روش درمانی به دو هزار سال قبل و زمان بقراط بر می گردد که در آن زمان با وارد کردن یک جسم داغ به داخل مفصل و یا تاندون آسیب دیده ، آن محل تحریک می شود و شروع به ترمیم خود و ضایعه اولیه را می کرد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر با تزریق محلول قندی غلیظ 50 درصد به داخل مفصل و ایجاد یک آسیب مختصر در آن، سلولهای منقطه تحریک می‌شود و شروع به ترمیم خودش می کند که در پی این ترمیم، صدمه اولیه ناشی از آتروز هم بهبود پیدا می‌کند.


انتهای پیام

برچسب ها: آرتروز ، مفصل ، روماتولوژی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.