سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

از سوی انتشارات سروش؛

کتاب "روش های اشاعه و ترویج نماز"منتشر شد

کتاب "روش های اشاعه و ترویج نماز" اثر اسماعیل سعدی پور از سوی انتشارات سروش منتشر و وارد بازار نشر شد.

به گزارش حوزه ادبیات باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی انتشارات سروش؛ در میان اعمال دینی و مذهبی که در دین نبین اسلام مورد توجه است، کاری مهم تر از نماز نیست و به همین دلیل از واجبات دینی که هر مسلمان ناگزیر به انجامشان است، نماز نخستین و مهمترین است.

با توجه به اهمیت نماز به عنوان مهمترین اعمال مذهبی در جامعه اسلامی و با عنایت به نقش برنامه های تلویزیونی، به ویژه فیلم ها و سریال ها در رواج رفتارهای مذهبی و تاثیر آن بر ذهن و فکر بینندگان، و همچنین از آن جا که تلویزیون باید بر اساس اهداف دینی و اسلامی حرکت کند، طرح نماز در برنامه ها ضرورتی انکار ناپذیر است، اما این امر باید با دقت خاصی همراه باشد تا تاثیر شایسته ای برجا گذارد.

 تلویزیون باید الگوهای روان شناختی و جامعه شناختی مطلوبی از نماز و نمازگزار ارائه کند تا نماز به عنوان عالی ترین رفتار دینی در جامعه ما، به خصوص در میان نوچوانان و جوانان، رایج شود.

برای نیل به این هدف ارزنده، کتاب روش های اشاعه و ترویج نماز، با مروری بر نتایج مطالعات علمی در مورد راه های تاثیر رسانه های جمعی در ارتقاء فرهنگ فردی و اجتماعی مخاطبان، تعدادی از پژوهش های انجام شده در مورد نماز با تکیه بر رسانه تلویزیون در ایران را ارزیابی می کند و براساس نتایج آن ها پیشنهادهای مفید کاربردی به سازندگان برنامه های تلویزیونی و فیلم های داستانی عرضه می کند.

این اثر در پنج فصل ؛ تاثیر وسایل ارتباط جمعی، به ویژه تلویزیون برنماز، نظریه ها و راهکارهای ارتباطی برنامه های تلویزیونی، عوامل ساختاری تبلیغ نماز در فیلم ها و سریال های تلویزیونی، پژوهش های انجام شده در مورد نماز(با تاکید بر رسانه تلویزیون) و پیشنهاد ها و راه حل های عملی را مورد بررسی و واکاوی قرار می دهد.

چاپ دوم این اثر ارزشمند در 95 صفحه با قیمت 4۰۰۰۰ ریال توسط انتشارات سروش منتشر و در اختیار علاقمندان به کتب آئینی و دینی قرار گرفته است.

علاقمندان برای تهیه کتاب به صورت تک جلدی و کلی به فروشگاه شهید مطهری انتشارات سروش به نشانی: خیابان استاد مطهری، نرسیده به خیابان شهید مفتح، جنب ساختمان سروش، تلفن ۸۸۳۱۰۶۱۰-۰۲۱ و یا به فروشگاه مرکزی سروش (ترنجستان سروش) به نشانی خیابان انقلاب، بعد از تقاطع ابوریحان، بین خیابان وصال و فلسطین، فروشگاه ترنجستان سروش مراجعه یا با تلفن 66493620-۰۲۱ تماس حاصل نمایند.

همچنین مرکز پخش پکتا ( نماینده انحصاری پخش آثار انتشارات سروش) به نشانی: خیابان انقلاب، بعد از تقاطع ابوریحان، بین خیابان وصال و فلسطین، جنب فروشگاه ترنجستان سروش، تلفن ۶۶۹۷۳۲۰۳ ( ۲۰ خط) آماده عرضه کلی و جزئی این کتاب به علاقمندان است.

فروش اینترنتی کتاب نیز از طریق سایت انتشارات سروش به نشانی: http://soroushpublishingco.ir  امکان پذیر است.

انتهای پیام/
برچسب ها: کتاب ، انتشارات ، ترویج ، سروش
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.