سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خادم در گفتگوی اختصاصی با باشگاه خبرنگاران:

لزوم مطرح‌شدن اختلافات پشت درب‌های بسته / اگر خصوصی‌سازی صددرصد شود حاشیه‌ها بسط می یابد

معاون حقوقی، پارلمانی و استان‌های وزارت ورزش و جوانان گفت: هرگونه اختلاف و مشکل در بین اعضای هیئت مدیره باید در خود هیئت مدیره باشگاه‌ها حل شود.

امیررضا خادم در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگارن ،درباره وضعیت باشگاه پرسپولیس و اختلاف اعضای هیئت مدیره اعلام کرد که اختلافات باید بین اعضای هیئت مدیره مطرح می‌شد و به صورت جدی مورد بررسی قرار می‌گرفت ولی متاسفانه در مطبوعات منعکس شد که اتفاق خوبی هم نبود. به همین دلیل جلسه‌ای با دوستان داشتیم و به این جمع‌بندی رسیدیم که به جای بسط اینگونه مسائل به سمت حمایت از مسائل فنی بپردازند تا بتوانند پاسخگوی هواداران خود باشند و اگر مسئله‌ اینچنینی هم دارند در هیئت مدیره مطرح کنند تا در همان جا به نتیجه برسند.


خادم اشاره کرد: از اعضای هیئت مدیره باشگاه‌ها این تقاضا را دارم که قائم به یک فرد خاص اظهار نظر نکنند تا باعث ایجاد تنش و حاشیه نشود.

وی در پاسخ به این سوال که با وجود نظارت مستقیم روی اعضای هیئت مدیره از سوی وزارت ورزش چرا باز هم با چنین اختلافاتی روبرو می‌شویم؟ خاطرنشان کرد: ما در انتخاب اعضاء به دنبال آدم‌هایی که هم‌عقیده هستند نبودیم بلکه  کسانی را می‌خواستیم که به نوعی یا به شکلی بتوانند باری را بردارند.

وی تاکید کرد: یکی از عمده مطالبی که باشگاه‌ها داشتند بحث مالی آنها بود که باید حل می‌شد که اگر این مهم انجام نمی‌گرفت طبیعتا باشگاهی هم وجود نداشت که این سر و صداها به وجود بیاید و امکان حضور استقلال و پرسپولیس در لیگ برتر نیز امکان نداشت به هر حال بدهی‌های سنگین چندین میلیاردی و عدم توان حمایت دولت از دو باشگاه و پرداخت مبلغی به طلبکاران بسیاری که اطراف این تیم‌ها بودند شرایطی را فراهم کرده بود که به هیچ وجه امکان حضور باشگاه‌ها در لیگ برتر نبود و ما در چنین شرایطی دست به انتخاب زدیم.

خادم بیان کرد: سوخت و بنزین حرکت باشگاه‌ها اسپانسرهایی بودند که تامین کننده نیاز مالی دو باشگاه شدند و هدف ما از انتخاب این اعضاء حضور افرادی با کارایی و تخصص بالا جهت اداره باشگاه‌های پرطرفدار فوتبال ایران بود.


خادم افزود: باشگاهی که در شرایط عادی بوده و هیچ بدهی مالی نداشته باشد نیازی به انتخاب هیئت مدیره ندارد ولی انتخاب ما در شرایط آنرمال و بحرانی همراه با بدهی‌های میلیاردی صورت گرفت.
 
وی عنوان کرد: اینکه تمام افرادی را که انتخاب می‌کنیم با هم همسو و همگام باشند کمی رویایی و غیرواقعی است البته در هیئت مدیره‌ای رأی‌گیری صورت می‌گیرد، گروهی که حداکثر آراء را به خود اختصاص دهد مسبب تمکین سایر اعضاء گروه می گردد و مدیرعامل هم موظف به اجرای آن است اگر در این هیئت مدیره چه عضو هیئت مدیره چه رئیس هیئت مدیره چه مدیرعامل آن احساس کنند آنچه که مدنظر بوده عملی نشده و به خاطر اینکه عملی نشده بازی راه بیاندازد و حاشیه‌سازی کند کار اخلاقی و مناسبی انجام نداده و یکی از نکاتی که دیروز به دوستان تذکر داده شد حل اختلافات در قالب هیئت مدیره بود.

خادم در خصوص تغییر در اعضای هیئت مدیره پرسپولیس گفت: چنین تصوری نداریم ولی اگر قرار باشد اتفاقی رخ دهد طبیعتا زیر نظر هیئت مدیره صورت می‌گیرد.

وی درباره موضوع رحیمی تاکید کرد: به طور حتم در خلال جلسه یک ساعته اختلافات قابل حل و فصل نیست ولی دلیل نمی‌شود این مسائل در رسانه‌ها و مطبوعات مطرح شود.

خادم در خصوص موضوع اسپانسر باشگاه پرسپولیس افزود: متاسفانه حرف‌هایی حول تیم‌ها مطرح می‌شود که به جای آنکه هیئت مدیره آن‌ها را مدیریت کند به آنها دامن می‌زند، اسپانسری که 10میلیارد هزینه کرده و اکنون بخاطر یک موضوع بخواهد کنار بکشد کار جالبی انجام نداده بخصوص اینکه دیگران هم اطمینان نمی‌کنند با چنین ضعف‌هایی با تیم‌ها همکاری کنند البته انتظاری که ما از مدیرعامل و اعضای هیئت مدیره داریم نگاهی مهربانانه با اسپانسرها و احترام قائل شدن برای آن‌ها است.


خادم درباره بحث خصوصی‌سازی فدراسیون گفت: ماکتی که امسال در نظر گرفتیم با نظارت بخش خصوصی وزارت ورزش و هیئت مدیره منتخب وزارت ورزش به حد زیادی حاشیه‌ساز بوده حالا اگر صد در صد خصوصی‌سازی صورت بگیرد قطعا حاشیه‌ها وسیع‌تر می شود هر آزمایش و خطایی که امسال صورت گرفت باید مورد توجه خریداران باشگاه‌ها باشد ولی در کل به صورت جدی با همکاری وزارت اقتصاد و سازمان خصوصی‌سازی پیگیر مساله خصوصی‌سازی هستیم تاحداکثر تا سه ماه دیگر اقدامات خصوصی‌سازی انجام می‌گیرد.


دفتر شرکت SIS پلمپ شد

خادم اعلام کرد : از مدتی قبل بحث حضور این شرکت و حواشی ان برای حامیان مالی پرسپولیس مطرح بود که با پیگیری حقوقی این وزارتخانه و دستگاه‌های نظارتی و اجرایی دفتر شرکت SIS  پلمپ شد و از این پس اجازه هیچگونه فعالیتی ندارد .

 به گفته نماینده تام الاختیار وزیر ورزش و جوانان در واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس با پلمپ شدن این شرکت نگرانی حامیان مالی پرسپولیس که تاکنون ده میلیارد تومان برای این تیم هزینه کرده اند بر طرف شده است.

خادم هم چنین با اشاره به مشکلات گسترده ای که طی پنج ماه گذشته در خصوص حل بحران های شدید مالی ، بدهکاری‌های زیاد و شرایط خاصی که هر روز به شکلی توسط افراد مختلف بر پرسپولیس و هواداران آن تحمیل شد گفت : از تمام کارشناسان و صاحب نظران دعوت می کنم چنانچه پیشنهادی دارند برای ادامه روند واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس به من ارائه کنند.


انتهای‌پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.