سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گزارش تکمیلی مسابقات کاراته قهرمانی آسیا؛

ستاره‌های نوظهور کاراته ایران، پشتوانه آینده تیم ملی

سومین قهرمانی تیم‌های کاراته کشورمان در حالی در کوالالامپومالزی رقم خورد که تیم ایران با کسب 13 طلا، 5 نقره و 6 برنز از لحاظ تعداد مدالی بهترین نتیجه ادوار گذشته را کسب کرد.

به گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران،چهاردهمین دوره رقابت‌های کاراته قهرمانی آسیا که طی روزهای 17 تا 19 مرداد ماه در کوالالامپور مالزی و با حضور 370 کاراته کا از 29 کشور برگزار شد، با کسب نتایج درخور توجه و قهرمانی مقتدرانه تیم ایران همراه بود به طوری که تیم ژاپن هم در مقابل دلاور مردان و زنان ایران به زانو در آمد.

در نخستین روز این مسابقات تیم ایران توسط سارا بهمنیار، شقایق واحدی، حمید رضا نجاتی و امین ساکت در بخش کومیته نوجوانان و آرزو نعمتی پور در کاتای جوانان 5 مدال طلا کسب کرد.

میثم جمالی پور تایلند، کویت و قزاقستان را برد و با شکست برابر ژاپن نقره گرفت و مینا یوسفی در کومیته مالزی وچین رابرد مقابل ژاپن نتیجه را واگذار کرد و در رپه شارژ حریف قزاقستان را شکست داد و برنز گرفت و فاطمه صادقی در کاتا پس از شکست از حریف تایلند با ناداوری، در رپه شارژ تایلند و اندونزی را مغلوب کرد و به مدال برنز رسید.

امین ساکت در وزن 70-کیلوگرم با غلبه بر هنگ کنگ، اندونزی، کویت و ژاپن، سارا بهمنیار در وزن 47-کیلوگرم با شکست دادن هند، چین تایپه، تایلند و ژاپن، شقایق واحدی در وزن 54-کیلوگرم با برتری مقابل هند، اندونزی و ژاپن و حمید رضا نجاتی با پیروزی بر چین، قزاقستان و اردن طلایی شدند.

اما در دومین روز این پیکارها کومیته‌کاهای رده سنی جوانان به روی تاتامی رفتند که حاصل آن 4 طلا، یک نقره و 3 برنز برای این تیم بود.

فائزه چیذری که حریفانی از اندونزی، مالزی و چین تایپه را شکست داده بود مدال طلا گرفت. امیر رضا میرازیی کاراته کاهایی از کویت، اردن، ژاپن و عراق را از پیش رو برداشت و بر سکوی نخست ایستاد. علی بهبود برابر حریفانی از ازبکستان، کویت، عربستان و مالزی پیروز شد و صاحب گردن آویز طلا شد.

صالح اباذری هم کاراته‌کاهایی از ژاپن، قزاقستان و عربستان را برد و یک طلای دیگر به جمع مدال‌های طلای ایران اضافه کرد.

آویشن باقری تنهایی نقره ای روز دوم بود، 3 مدال برنز هم توسط ملیکا احدی، میلاد افشانی و مهدی قراری زاده بدست آمد.

اما درسومین و آخرین روز این مسابقات تیم ایران همچنان به افتخارآفرینی خود ادامه داد که تشویق حاضران در سالن را در پی داشت.

کاراته‌کاهای قدرتمند کشورمان 5 بار دیگر موفق شدند پرچم جمهوری اسلامی ایران را در سالن کاراته به اهتزاز درآورند.

زهره برزگر که طلای این دوره از رقابتها را بر گردن آویخت، حریفانی از مالزی، چین تایپه، چین و قزاقستان را برد.

بهنوش نجفی هم ابتدا حریف سرسخت ویتنامی را شکست داد، در دومین گام موفق شد برکاراته کای ژاپنی غلبه کند و در فینال هم در یک بازی جذاب و نفس گیر کاراته کای کشور میزبان را برد و به شایستگی طلا گرفت.

اما تیم کاتای دختران متشکل از ژینوس محسنی مقدم، فاطمه سیدی و سمیرا کامیابی پس از آنکه توانستند از سد مالزی عبور کنند مقابل حریف تایلند درفینال به برتری رسیدند و یک طلای دیگر هم به تیم ایران تعلق گرفت.

علی گلشن در رده سنی زیر 21 سال حریفان عراق، قزاقستان و عربستان را شکست داد و مدال طلا را آن خود کرد.

ابوالفضل شهرجردی که توانسته بود مقابل حریفان تایلندی، ماکائو و اندونزی پیروز شود، در فینال برابر کوبو هیروکی ژاپنی که دارنده مدال طلای مسابقات قهرمانی نوجوانان، جوانان و زیر 21 سال جهان در اسپانیای 2013 بود، به برتری رسید.

زکیه رحمانی حریفانی از هنگ کنگ، قزاقستان و سری لانکا را برد اما در فینال از حریف ژاپنی شکست خورد و نقره گرفت، مهتاب اسماعیلی کاراته‌کاهای هند و مالزی را با پیروزی پشت سر گذاشت اما در فینال برابر نماینده قزاقستان شکست خورد و صاحب مدال نقره شد.

کاتای تیمی پسران با ترکیب عباس حیاتی فر، حمید رضا پور اعماء و محمد جواد عامری مدال برنز گرفتند، این تیم ابتدا هند رابرد اما از تیم مالزی باخت و به برنز رسید.

سجاد حیاتی کاراته کای تیم زیر 21 سال که تیم هند را شکستداده بود در مبارزه دوم در مقابل حریف اردنی در حالی که 5 بر صفر عقب بود به حملات پردامنه اش ادامه داد اما مصدومیت از نایحه زانوی پای راست و پاره شدن رباط صلیبی مانع از ادامه مبارزه اش شد و حذف گردید.

صفار معاون سفیر ایران در مالزی نیز با حضور در محل برگزاری مسابقات از نزدیک مبارزات کاراته کاهای ایران را نظاره گر بود.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.