سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قزوين/

کمک ۵۰۰ میلیون دلاری دولت برای رفع مشکل آب در کشور

رئیس کمیسیون انرژی مجلس از کمک ۵۰۰ میلیون دلاری دولت برای رفع مشکل آب در کشور خبر داد.

به گزارش گروه استان ها باشگاه خرنگاران ؛ علی مروی در افتتاحیه مزرعه بادی کهک که در سالن همایش های اداره برق قزوین برگزار شد اظهار کرد: پروژه مزرعه بادی کهک اقدام ارزشمندی است، منابع انرژی تجدید پذیر در همه کشور ها به صورت خدادادی وجود دارد و فناوری های مربوط به این انرژی در حال رشد و توسعه است.

وی افزود: آژانس بین المللی توسعه معتقد است که در آینده نزدیک تمامی کشور ها به سمت انرژی تجدید پذیر خواهند رفت و این انرژی 18 درصد از سبد انرژی دنیا را تشکیل می دهد.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: ظرفیت بادی قابل توجهی در ایران وجود دارد که باید از این ظرفیت ها به خوبی استفاده کنیم و از طرفی دیگر ایران از ظرفیت انرژی خورشیدی بسیار بالایی برخوردار است و در کشور ایران 300 روز آفتابی وجود دارد.

مروی افزود: کشور عربستان برای 20 سال آینده 100 میلیارد دلار برای سرمایه گذاری در انرژی تجدید پذیر برنامه ریزی کرده است که این امر نشان دهنده اهمیت موضوع انرژی تجدید پذیر است.

نماینده مردم نیشابور در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: شرکت مپنا قابلیت های زیادی دارد که این امر نشان دهنده توجه این گروه به انرژی تجدید پذیر است  و این گروه در حوزه اقتصاد  دانش بنیان هم ورود کرده است.

وی گفت: برق کشور را گروه مپنا از تحریم نجات داد و سبب شد که صنعت برق در لیست تحریم ها ورود پیدا نکند البته نباید به همین موفقیت ها دل بست و باید مسیر پیشرفت را با سرعت پیمود.

انتهای پیام/ش

برچسب ها: آب ، بحران ، مزرعه ، قزوین
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.