سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ديده‌بان حقوق‌بشر: "السیسی" و "محمد ابراهیم" باید بازجویی شوند

الجزيره گزارش داد؛‌ ديده‌بان حقوق‌بشر خواستار بازجويی از "السيسی" و "محمد ابراهيم" شد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره، این شبکه لحظاتی پیش در خبری فوری گزارش داد: سازمان دیده‌بان حقوق بشر خواستار بازجویی از "عبدالفتاح السیسی" رئیس جمهور مصر و "محمد ابراهیم" وزیر کشور مصر در ارتباط با حوادث "رابعه العدویه" شد.

همچنین دیدبان حقوق بشر امروز در گزارشی اعلام کرد: نیروهای امنیتی مصر با کشتار 1150 معترض در ژوئیه و اگوست سال 2013 مرتکب جنایت ضدبشری و کشتار سیستماتیک شده‌اند.

طبق این گزارش که براساس تحقیقاتی یکساله منتشر گردیده، نیروهای امنیتی مصر در شکستن تحصن میدان رابعه عدویه در 14 اگوست از روشی استفاده نموده‌اند که منجر به کشته شدن بسیاری از افراد شده و در آن واقعه حداقل 817 تن کشته و بیش از هزار تن مجروح شدند.

این گزارش 188 صفحه‌ای که تحت عنوان "قتل عام رابعه و کشتار دسته جمعی تظاهرات کنندگان در مصر" منتشر شده چگونگی اقدام پلیس و ارتش مصر که بصورت سیستماتیک به سمت جمعیت معترضان که به برکناری رئیس جمهور مصر، محمد مرسی اعتراض داشتند، در 6 تظاهرات، از 5 ژوئیه تا 17 اگوست 2013 را بیان می‌کند.

کنث روث، مدیر اجرایی سازمان دیدبان حقوق بشر میگوید: نیروهای امنیتی مصر یکی از بزرگترین کشتارهای معترضان را در طی یک روز در تاریخ معاصر با  انجام سرکوب که از سوی بالاترین سطوح دولت مصر طرح ریزی شده بود، انجام دادند.

این گزارش همچنین خواستار اجرای تحقیقات و نیز مورد پیگرد بین‌المللی قرار دادن افرادی که در این کشتار‌ها دست داشته‌اند، شد.
این گزارش براساس مصاحبه با بیش از 200 شاهداز جمله معترضان شرکت کننده در تظاهرات، و نیز پزشکان و ساکنانی که در مناطق محل واقعه سکونت داشته‌اند وروزنامه ‌نگاران مستقل و بازدید از محل های تظاهرات  و بخش‌هایی از ویدیوها و سخنان مسؤولان دولتی مصر مستند گردیده است.



انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.