سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آموزش زیست محیطی 75هزار معلم تاپایان سال جاری

مدیر کل حفاطت محیط زیست استان فارس از آموزش زیست محیطی کلیه معلمین آموزش و پرورش خبر داد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ابراهیمی کارنامی مدیرکل حفاظت محیط زیست فارس در مراسم امضای تفاهمنامه بین محیط زیست و اداره کل آموزش پرورش ضمن اشاره به وضعیت بحرانی آب و فاضلاب ،شکار بی رویه و تخریب و تجاوز،زباله هایی که ظرفیت های گردشگری استان را خدشه دار نموده و ... گفت:راهبرد اساسی ما برای گذر از این بحران های زیست محیطی آموزش است و معتقدیم که آموزش را باید از مدارس شروع کنیم چرا که با انتقال پیام های زیست محیطی به دانش آموزان و سپس از طریق دانش آموزان به خانواده ها نهایتا شاهد تغییر رفتار در جامعه خواهیم بود.
وی با بیان این مطلب که اگر می خواهیم در جهان حرفی برای گفتن داشته باشیم ابتدا باید محیط زیستی سالم داسته باشیم گفت دستیابی به محیط زیستی عاری از آلودگی های زیست محیطی با وفاق و همدلی مردم و تصمیم سازان جامعه امکانپذیر است که با توجه به روی کار آمدن دولت خردمندتدبیر و امید و رویکرد زیست محیطی ایشان  توسعه پایدار را در کشور عملیاتی خواهیم کرد.
همچنین مدیر کل آموزش و پرورش در این مراسم گفت : یکی از وظایف ما تربیت شهروند خوب است و برای رسیدن به این مهم دغدغه زیست محیطی باید از اولویت های آموزش و پرورش باشد.
آذری با اشاره به اینکه بیشتر مدارس در کشورهای پیشرفته دنیا در محیط های سر سبز و پارکها بنا می شوند گفت :در ایران نیز باید تغییراتی در این زمینه ایجاد شود و دانش آموزان ما از بدو ورود به محیط های آموزشی با طبیعت انس گرفته و نحوه مراقبت از آن را بیاموزند.
وی مهمترین رسالت آموزش و پرورش را آموزش باهم زیستن دانست و با انتقاد از فرهنگ تک روی و آموزش آن در کشور گفت باید موجبات تغییر و تحول در این زمینه را فراهم کنیم و از همان ابتدا کودکانمان را جامعه پذیر کرده و هنجارهای رفتار صحیح با طبیعت را به ایشان آموزش دهیم .
در پایان این نشست تفاهمنامه ای مشتمل بر 6 ماده با هدف دانش افزایی برای ترویج فرهنگ ،اخلاق و سواد محیط زیستی در بین جامعه دانش آموزان به عنوان یک اصل از اصول حقوق شهروندی و یکی از موضوعات مهارت زندگی و همچنین افزایش سطح مشارکت اجتماعی جامعه دانش آموزی استان در انجام طرح ها و برنامه های محیط زیستی به امضای مدیر کل حفاظت محیط زیست و مدیر کل آموزش و پرورش استان رسید .

انتهای پیام/

برچسب ها: آموزش ، زیست محیطی ، فارس
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.