سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/

نیشابور یکی از مستعدترین مناطق تولید سبزی شرق کشور

رئيس اداره تولیدات گیاهی مديريت جهاد کشاورزي نيشابور از برداشت سالانه 17 نوع سبزيجات برگي و غده اي در حدود 600 هکتار از مزارع این شهرستان کاشته و معادل 14 هزار تن سبزي در این شهرستان خبر داد.

محمدعلي فرهمند در گفتگو باخبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد،مهندسافزود: نیشابور با داشتن 600 هکتار مزرعه کشت انواع سبزي شامل تره، ريحان سبز و بنفش، جعفري، ترخون، شنبليله، شويد، گشنيز، تربچه، نعناع، سوسن، پيازچه، شاهي، مرزه، نعناع فرنگي، اسفناج و برگ چغندر از مستعدترين مناطق توليد سبزي در شرق کشور است.

وی افزود : با توجه به جايگاه ويژه سبزيجات در سبد مصرفي خانوارهاي ايراني، تلاش بسياري توسط کارشناسان اداره توليدات گياهي و اداره ترويج مديريت جهاد کشاورزي برای به حداقل رساندن باقي مانده مواد شيميايي و سموم و همچنين ارائه محصولي سالم و ارگانيک از طریق نظارت‌های فنی و مراقبت‌های لازم و جایگزینی کوهای آلی به جای شیمیایی در تولید سبزیجات انجام مي‌شود.

رئيس اداره تولیدات گیاهی مديريت جهاد کشاورزي نيشابور با بیان اینکه بيش از پنج هزار نفر در شهرستان در سال به‌صورت مستقيم و غيرمستقيم در بخش کاشت، داشت، برداشت و عرضه سبزي مشغول فعاليت هستند، گفت : با حمايت‌هاي مديريت جهاد کشاورزي شهرستان، فعاليت‌هاي چشمگيري در خصوص ساماندهي و ايجاد مراکز جمع‌آوري، انبار، بسته‌بندي، معرفي و عرضه سبزي به خارج از شهرستان و همچنين افزايش کيفيت سبزي از طريق تشکيل کارگاه‌هاي آموزشي براي سبزي‌کاران و ترويج جايگزيني کودهاي ريزمغذي و زيستي به جاي شيميايي انجام شده است.

فرهمند اظهار داشت: در حال حاضر سبزي معطر، خوش طعم و با کيفيت نيشابور که حاصل تلاش کشاورزان سبزي کار شهرستان در هشت ماه از سال است، علاوه بر رفع نياز شهروندان در بازارهاي خارج شهرستان و استان به مصرف‌کنندگان و متقاضيان نیز عرضه می‌شود.

انتهای پیام//

برچسب ها: تولید ، سبزی ، نیشابور
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.