سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دباغیان در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

آتش‌های خفته همچنان پارک ملی گلستان را تهدید می‌کند/ جنگل‌ها قربانی شکار حیات وحش

مدیر روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان گلستان :طبق آخرین اطلاعات حریق در پارک ملی گلستان اطفا شده است اما در نقاط مختلف دود مشاهده می شود.

احمد دباغیان،مدیر روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان گلستان در گفتگو با خبرنگار محیط زیست باشگاه خبرنگاران گفت: بر اساس آخرین اطلاعات دریافتی آتش سوزی که از عصر روز یکشنبه  بخش هایی از پارک ملی گلستان را دربرگرفت وباعث شد تا بیش از  ۲۰۰ هکتار از اراضی پارک در آتش بسوزد.

وی ادامه داد:به محض گزارش آتش سوزی کلیه  محیط بانان و نیروهای منابع طبیعی استان های گلستان و خراسان شمالی، نیروهای هلال احمر و مردم روستاهای اطراف پارک برای اطفا حریق به محل اعزام شدند و یک فروند هلی کوپتر متعلق سازمان هلال احمر نیزمشغول جابجایی نیروها و انتقال آب شد.

مدیر روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان گلستان گفت: با توجه به اینکه اکثر آتش سوزی ها در مناطقر جنگلی است نیاز مبرم به بالگرد داریم چرا که امکانات ما در حد چند ماشین آتش نشانی است و امکانات دستی است که روند اطفا را کند می کند.

دباغیان افزود: طبق آخرین اطلاعات حریق در پارک ملی گلستان اطفا شده است اما در نقاط مختلف دود مشاهده می شود که دلیل آن
آتش های خفته است که همچنان پارک را تهدید می کند و نیروهای یگان درحال گشت وکنترل هستند که به محض مشاهده آتش آن را اطفا کنند.

وی اظهارداشت: آتش سوزی باعث شد تا یکی از محیط بانان به نام سید اکبر حسینی در حین عملیات مهار آتش دچار سانحه شده و به بیمارستان منتقل شده است که خوشبختانه در حال حاضر  از بیمارستان  مرخص شده و رو به بهبود است همچنین کی از کارشناسان نیز از ناحیه دست دچار شکستگی شد. 

وی در پایان علت وقوع آتش سوزی را عامل انسانی عنوان کردو خارنشان کرد: بطور حتم آتش توسط شکارچیان غیرمجاز رخ داده است تا با فرصت ایجاد شده نسبت به شکار حیات وحش اقدام کنند،البته تا کنون گزارشی از شکار به دست ما نرسیده است.

انتهای پیام/
برچسب ها: آتش ، گلستان ، شکارچیان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.